Gå til innhold

Asperger syndrom/bipolar lidelse type 2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for informasjonen....som på mange måter forskrekker meg, er ikke så god i engelsk, men samtidig får jeg bekreftet det jeg har tenkt på i lang tid.

Min gamle mor er det for sent å øke livskvaliteten til, hun har det så bra hun kan ha, men min sønn som jeg strevd for hele livet, og som nå har fått Aspergerdiagnose, der blir jeg ekstra fortvilet, Han har nok en blanding av flere lidelser, er familifar og pappa til 2.................og ikke alt er som det skal være.

Hvordan kan en få en hjelp som fanger hele problemkomplekset?

Har skrevet brev til kommunelegen

Gitt melding til barnevernet (forebygging)

Informert skole/barnehage

TRor jeg emigrerer til Brasil

Sukk

Nils Håvard Dahl, psykiater

Takk for informasjonen....som på mange måter forskrekker meg, er ikke så god i engelsk, men samtidig får jeg bekreftet det jeg har tenkt på i lang tid.

Min gamle mor er det for sent å øke livskvaliteten til, hun har det så bra hun kan ha, men min sønn som jeg strevd for hele livet, og som nå har fått Aspergerdiagnose, der blir jeg ekstra fortvilet, Han har nok en blanding av flere lidelser, er familifar og pappa til 2.................og ikke alt er som det skal være.

Hvordan kan en få en hjelp som fanger hele problemkomplekset?

Har skrevet brev til kommunelegen

Gitt melding til barnevernet (forebygging)

Informert skole/barnehage

TRor jeg emigrerer til Brasil

Sukk

Dette er en sak for spesialister (de beste av dem).

Be fastlegen søke til en psykiatrisk avdeling/poliklinikk.

Dessverre må jeg forberede deg på at du kanskje må gå noen runder før du finner et team som har kompetansen og tar utfordringen.

Dette er en sak for spesialister (de beste av dem).

Be fastlegen søke til en psykiatrisk avdeling/poliklinikk.

Dessverre må jeg forberede deg på at du kanskje må gå noen runder før du finner et team som har kompetansen og tar utfordringen.

Takk....................har gått runder i mange år, må vel fortsette med det.

Blir dypt trist og bekymret

Gjest en mamma i nord

Om du har interesse av det, så finnes det et forum for pårørende til mennesker med asperger, ADHD og lignende.

Der er medlemmer fra hele landet, og kanskje noen som har ideer om hvor du kan finne kompetanse. Det er som NHD sier ikke lett å finne det teamet som har den riktige kompetansen.

www.bokstavbarna.no

et til som er www.tistelbarna.net

Velkommen om du finner det intressangt.

Annonse

Om du har interesse av det, så finnes det et forum for pårørende til mennesker med asperger, ADHD og lignende.

Der er medlemmer fra hele landet, og kanskje noen som har ideer om hvor du kan finne kompetanse. Det er som NHD sier ikke lett å finne det teamet som har den riktige kompetansen.

www.bokstavbarna.no

et til som er www.tistelbarna.net

Velkommen om du finner det intressangt.

Takk for svaret, mamma i nord.

Har du noen egne erfaringer du kan dele med meg.

Føler det som et "ensomt liv" i mange sammenhenger. Når mine venner skildrer sine voksne barns liv og levnet, er min verden så annerledes ot jeg trekker meg bort fra slike settinger.

Av mine 4 barn, har nok 3, med høy ontelligens, problemer med å finne seg tilrette i arbeidsliv og "verden", men bare den ene er utredet og diagnostisert som Asperger. Som jeg skrev tidligere er hans symtomer i tillegg så lik min mors, hun er Bipolar type 2, at jeg ofte er i tvil om han får den beste hjelpa. En diagnose er jo ofte en "firkant", vi mennesker er mer "rund"

Ha en fin dag

Gjest en mamma i nord

Takk for svaret, mamma i nord.

Har du noen egne erfaringer du kan dele med meg.

Føler det som et "ensomt liv" i mange sammenhenger. Når mine venner skildrer sine voksne barns liv og levnet, er min verden så annerledes ot jeg trekker meg bort fra slike settinger.

Av mine 4 barn, har nok 3, med høy ontelligens, problemer med å finne seg tilrette i arbeidsliv og "verden", men bare den ene er utredet og diagnostisert som Asperger. Som jeg skrev tidligere er hans symtomer i tillegg så lik min mors, hun er Bipolar type 2, at jeg ofte er i tvil om han får den beste hjelpa. En diagnose er jo ofte en "firkant", vi mennesker er mer "rund"

Ha en fin dag

Deler gjerne erfaringer, har en gutt på 13 som har asperger og tourettes. Ser flere i familien på begge sider har visse trekk, han har en onkel som har bipolar lidelse. Jeg syns han var en meget spesiell gutt, og er vel ganske sikker på at han har asperger også, utredere og behandlere er ikke enig i dette.

For din del, så vil jeg anbefale at du melder deg inn i autismeforeningen, og prøver å opprette kontakt med andre foreldre. Selv om de fleste aktive har barn (ikke voksne barn) så kan det være fint å knytte kontakter med noen som vet hva det innebærer å ha barn med slike diagnoser.

Vet jo ikke hvor du bor, det er ikke like stor aktivitet i alle fylkeslag.

Kunne sikkert vært bra om du også fikk anledning til å delta på et kurs, det går et i Tromsø i i januar der christoffer gillberg foreleser. sender deg gjerne invitasjonen.

På de forum jeg nevnet i forige inlegg er det også mye og hente, jeg er aktiv der (på begge) og ser at mange foreldre har mye kompetanse. Men om noen har kompetanse på de kombinasjonsdiagnoser din sønn har, det vet jeg ikke, men kanskje noe å hente allikevel.

adr. [email protected]

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...