Gå til innhold

Bipolar II-lamictal som siste utvei?

Anbefalte innlegg

Fikk diagnosen bipolar II for ett år siden. Bruker nå kun cipralex for å motvirke depresjonene. Ikke så langt ned, ikke så langt opp.

Det blir sagt at dette er en lidelse jeg vil ha resten av livet. Er det bare erkjennelse og trening som må til for å få et bra liv tross alt?

Synes det er urettferdig at denne lidelsen har rammet meg. Det viser seg at jeg er født med den, men jeg vil ikke ha den. Gråter ofte når vissheten om en livslang lidelse som er svært ubehagelig og kraftkrevende aldri vil komme til å forsvinne. Har enda ikke begynt med Lamictal. Det er siste utvei. Prøver å jobbe med lidelsen i stedet for. Ikke i verden om denne lidelsen skal ta knekken på meg!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208444-bipolar-ii-lamictal-som-siste-utvei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Sykdom rammer ikke etter noen rettferdighet. Naturen kjenner ikke rettferdighet. Det er et menneskeskapt begrep.

Lamictal er ikke siste utvei ved bipolar II, det er førstevalg blant medisinene.

Jeg mener det er ukorrekt å la deg gå på Cipralex nå når diagnosen er endret til bipolar II, samtidig som du langt fra synes å ha god effekt av den.

Lykke til :-)

Jeg er også Bipolar II og har fått et MYE BEDRE LIV med Lamictal. Jeg går på cipralex også, men det er helt anderledes etter at jeg begynte på stemningsstabiliserende medisin,

Hva hvis du hadde Diabetes? Ville det da også være en siste utvei å begynne på medisiner?

Jeg er klar over at det å gå på medisiner kan medføre bivirkninger og at det er mye vi ikke vet om de enda, men for meg virker medsinene så bra, at jeg er villig til å ta den risikoen. En større risiko for meg er å ha det så vondt at jeg ikke fungerer skikkelig - og når jeg er dypest nede er det jo en sykdom man faktisk kan dø av! (selvmordstanker)

dessuten er jeg nå i mye bedre stand til å faktisk jobbe hos psykologen og med meg selv, nå som jeg er mer stabil,

Gjest kardemimm

Det var da måte på til drama på deg. Jeg har bipolar lidelse selv, en mer alvorlig type, og jeg lever et helt normalt godt liv på litium og lamictal.

Lamictal er ikke siste utvei, det er førstevalget.

En bør husker at bipolar lidelse er en sykdom med fysiske/biologiske årsaker som gir psykiske symptomer. Omvendt fra en spiseforstyrrelse, som er psykisk, men som gir fysiske symptomer.

Lamictal gir knapt bivirkninger, fins langt verre medisiner en bipolar kan bli satt på.

Gjest Rollo26

Sykdom rammer ikke etter noen rettferdighet. Naturen kjenner ikke rettferdighet. Det er et menneskeskapt begrep.

Lamictal er ikke siste utvei ved bipolar II, det er førstevalg blant medisinene.

Jeg mener det er ukorrekt å la deg gå på Cipralex nå når diagnosen er endret til bipolar II, samtidig som du langt fra synes å ha god effekt av den.

Lykke til :-)

Jeg fikk diagnosen bipolar for 5 år siden og begynte på lamictal. Nå har jeg vært medesinfri i et halvt år og det har gått så bra at jeg har begynt å tvile på diagnosen.

Kanskje det kunne vært en ide å gå et par år på lamictal, se om livet blir lettere. Om du føler deg sterk nok og at du har kontroll kan du prøve å slutte med medesinene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...