Gå til innhold

Frustrert......Grrrrrrr :-(

Anbefalte innlegg

Gjest Tussi-jente21

Jeg er for tiden innlagt på psyk. Har vært her siden midten av august. Har siden det vært plaget av at en av medpasientene hyler og skriker til alle døgnets timer. Både jeg, de andre pasientene og personalet er slitne av dette, men kan liksom ikke gjøre noe med det, for damen er veldig syk.

Uansett.....den siste tiden har jeg begynt å "venne meg til" denne skrikingen. Prøver å overhøre den og ikke bry meg (selv om det er litt vanskelig).

Men nå har det kommet en ny pasient. Vedkommende er VELDIG oppmerksomhetsjuk. Og da mener jeg VOLDSOMT oppemrksomhetsjuk. Veldig travel, og det er veldig irriterende, slitsomt og frustrerende situasjon.

Hun snakker høyt, legger ut om problemene sine i fellesarealet, når folk tilsnakker henne eller sier imot henne klikker hun helt og kjefter skikkelig høylytt (jeg blir nesten redd. Liker ikke folk som skriker høyt).

Sånn som idag, ved matbordet så spurte hun "kan jeg få fortelle en vits"? Da sa jeg "nei, fordi du kommer bare med sånne groviser likevel". Da klikka hun og begynte å kjefte på meg. Ba meg tie stilt og at jeg ikke var noe bedre selv. Og da personalet ba henne om å roe seg og være stille, så klikka hun på dem og sa "hvorfor kan dere ikke kjefte på henne (altså meg) også da, og ikke bare på meg?". Deretter ble det stille.

Så en annen episode var nå for en times tid siden. Jeg hadde vært å snakka med psykiateren. Etter at jeg var ferdig skulle hun gi beskjed til en av de andre pasientene og derfor gikk hun ut i avd og fant henne (hun satt i felles-stuen). Da kom jeg på at jeg hadde en liten ting til å ta opp med psykiateren. Jeg venta til hun var ferdig med å si beskjeden før jeg spurte om jeg kunne få snakke med henne. Da sa hun som er så oppmerksomhetsjuk: "nå får du faen meg vente, nå er det min tur. Jeg skal snakke med henne før deg". Greit nok tenkte jeg. Men hun hadde ikke noe viktig å ta opp med henne. Hun sa et eller annet som "hvorfor i helvete skal du gi meg sånne medisiner som jeg blir tung av?Hvorfor vil du at jeg skal slite?Hvorfor i faen smiler du til meg?du bryr deg ikke om hvordan jeg har det du, jævla kjerring som ikke hører etter".

Psykiateren takla dette greit og brydde seg ikke om det hun sa. Men uansett.

Jeg blir sååååååå forbanna, at hun skal være sånn.

Hun er så oppmerksomhetsjuk.

Hun er liksom 41 år, men oppfører seg som en liten drittunge. Det er det nok flere av personalet også som synes.

Igår f.eks.så kom hun daltrende med en smukk i munnen. Greit nok det, ingen som gadd å bry seg.

Men hun har vært innom på avd tidligere også (for en mnd siden ca). Da var hun likedan. Hadde med seg en sånn dukke som kunne snakke, og og bærsje og sånn (sånn lekedukke). Tror du ikke at hun satt i fellesstua å amma henne da?Joda. Og så dro ho ned buksa en gang jeg satt i stua, fordihun ville jeg skulle se hva slags truse hun hadde. En annen dag jeg gikk forbi henne i gangen, dro hun opp skjorta si og blotta brysta hennes til meg.

Jeg er en person som stort sett tåler sånne ting (se trua og puppene til folk). Synes bare sånne ting er utrolig teit, men tenker "det er iallefall ikke meg som er så blåst i huet".

Hun går på dagsenteret hvor jeg bruker å gå på og hun er likedan der (nå går jeg der forresten ganske sjelden da men). Snakka med ei anna som pleier å gå på dagsenteret og sa til henne at nå var D. kommet inn igjen til avd. Sa at jeg ble irritert da jeg så henne komme i bilen, at jeg tenkte "ånei, ikke hun da.....faen". Da sa hun jeg snakka med at....."ja du aner ikke hva hun gjorde på dagsenteret her en dag. Tror du ikke hun sto å steikte vafler i bare bikini?".

Jeg er så utrolig frustrert og denne oppmerksomhetssjuke dama at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har hatt noke av hylingen til hun andre pasienten her, og så kommer dette i tillegg.

Heldigvis skal jeg ut kanskje neste fredag, hvis ikke blir det mandag den 12. (fordi jeg ikke orker å være her mere med disse slitsomme personene).Gleder meg til å komme bort fra hyling og skriking, og denne ekstremt oppmerkomhetsjuke og travle dama.Da kan jeg slappe av i fred og ro,uten disse forststyrrelsene.Skal bli godt ja.

Skal tilbake igjen ca 12.januar, men da er D. borte. Og da jeg spurte psykiateren om hun kom inn igjen i januar så sa hun nei. Og takk og lov for det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208527-frustrertgrrrrrrr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

dorian1365380922

uff dette er rett og slett ikke noe enkel sak:( Jeg forstår at du er rett og slett frustrert. Du har nok med dine "problemer" så kommer det inn folk som irriterer deg og ødelgger den roa du har faktisk , og den roa du prøver å skaffe. Jeg håper alt ordner seg..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208527-frustrertgrrrrrrr/#findComment-1507790
Del på andre sider

uff dette er rett og slett ikke noe enkel sak:( Jeg forstår at du er rett og slett frustrert. Du har nok med dine "problemer" så kommer det inn folk som irriterer deg og ødelgger den roa du har faktisk , og den roa du prøver å skaffe. Jeg håper alt ordner seg..

Har du sagt fra at du vil reise på grunn av de andre pasientene?

Jeg var i en liknende situasjon, og da ble vedkommende flytta til en annen avdeling.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208527-frustrertgrrrrrrr/#findComment-1507893
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...