keinstein Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg har fått ferske egg og foreløpig hardkokt de som var like store. Skallet sitter fast i egget, så når jeg skal plukke av skallet, ender jeg opp med kaos av skall og eggbiter pluss en rimelig irritert Keinstein. Hva skyldes det, og hvordan unngå det? Finner ikke noe hos Prior om det, men så er de ikke fra Prior, men rett fra hønsereiret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Kjøl ned egget før du skreller det, det pleier å hjelpe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "skara" Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Kan hende jeg har missforstått spørsmålet ditt, men svarer på det jeg tror er problemet? Når man har kokt egg og skal renske av skallet er det lurt å fylle kjelen med kaldt vann å la de ligge litt, da er det veldig enkelt å renske de, vet ikke om det var dette som var problemet da?? Lykke til ha en fin "eggrenskings" kveld 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hare1365380455 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Ferske egg er vanskelige! Skyll egget i kaldt vann når du har kokt det; da KAN det bli litt lettere å få av skallet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hare1365380455 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Kan hende jeg har missforstått spørsmålet ditt, men svarer på det jeg tror er problemet? Når man har kokt egg og skal renske av skallet er det lurt å fylle kjelen med kaldt vann å la de ligge litt, da er det veldig enkelt å renske de, vet ikke om det var dette som var problemet da?? Lykke til ha en fin "eggrenskings" kveld Det er ikke så lett å få av skallet på helt ferske egg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "skara" Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Det er ikke så lett å få av skallet på helt ferske egg. Sant det du!! men hender det kommer litt oppi bakebollen da? :-) Har tips på det å jeg he he 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hare1365380455 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Sant det du!! men hender det kommer litt oppi bakebollen da? :-) Har tips på det å jeg he he Da er det bare å prøve å fiske det opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "skara" Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Da er det bare å prøve å fiske det opp. Drite i å bake enkelt å greit hi hi, eller kjøpe ferdigpk som det bare skal tisettes vann + melk Nå var jeg morsom tenker jeg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Kan hende jeg har missforstått spørsmålet ditt, men svarer på det jeg tror er problemet? Når man har kokt egg og skal renske av skallet er det lurt å fylle kjelen med kaldt vann å la de ligge litt, da er det veldig enkelt å renske de, vet ikke om det var dette som var problemet da?? Lykke til ha en fin "eggrenskings" kveld Jeg kan tenke meg det. Skal prøve. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Ferske egg er vanskelige! Skyll egget i kaldt vann når du har kokt det; da KAN det bli litt lettere å få av skallet. De er små, dverghøns. Har fått større også. Men egg fra butikken er det ikke problemer med. Fristende med ferske egg å spise, bruker de gamle til baking. Synd å putte de freske i kjøttdeig eller vafler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hare1365380455 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 De er små, dverghøns. Har fått større også. Men egg fra butikken er det ikke problemer med. Fristende med ferske egg å spise, bruker de gamle til baking. Synd å putte de freske i kjøttdeig eller vafler. Skal du ha helt ferske egg må du kjøpe de direkte fra en gård. De i butikken er nok ikke så ferske... Men nå fikk jeg lyst på kokt egg til frokost! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hare1365380455 Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Drite i å bake enkelt å greit hi hi, eller kjøpe ferdigpk som det bare skal tisettes vann + melk Nå var jeg morsom tenker jeg! Du er en luring, ja! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 De må kjøles i iskaldt vann i ca 2 minutter, og deretter tas opp av det kalde vannet. Ligger de lenger, fester skallet seg igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 De må kjøles i iskaldt vann i ca 2 minutter, og deretter tas opp av det kalde vannet. Ligger de lenger, fester skallet seg igjen. Takk. Prøver. Jeg har inntrykk av dette gjelder ikke så mye egg fra butikken, jo ferskere egg, jo mer klebing. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Takk. Prøver. Jeg har inntrykk av dette gjelder ikke så mye egg fra butikken, jo ferskere egg, jo mer klebing. Vi pleier å få egg direkte fra en gård, så eggene er rimelig ferske. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Vi pleier å få egg direkte fra en gård, så eggene er rimelig ferske. Mystisk. Prior gidder ikke svare heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.