Gå til innhold

Paranoid?

Anbefalte innlegg

jeg er en jente på 24 som lurere på om det er på tide å få litt hjelp. Hadde et par timer hos en psykolog for et år siden, men ingen av oss visste hva vi skulle ta tak i. jeg har siden tenårene hatt det litt rart inni meg. Er redd for folk, og de få vennene jeg har blir jeg aldri godt kjent med fordi jeg på en måte ikke liker dem, og tror at de ikke liker meg, eller tror at de ikke forstår seg på meg. Samme med familien min. Men de er jo faktisk fine folk!Det må være meg det er noe galt med. Er ganske følsom, men ellers rimelig tøff og oppegående. Men det er ikke bra at jeg jevntlig får små hysteriske sammenbrudd hvor jeg er helt nådeløs og kritisk med meg selv. Jeg har i alle år trodd at det er noe mer spesielt med meg enn litt sjenanse (som jeg så godt som har overvunnet) eller sosial angst.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208642-paranoid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier at du etter en stund på en måte ikke liker venner eller familie. Der har du jo noe å jobbe med, ta tak i, hos en psykolog. Kanskje få plasert grunnen til at du missliker menneskene du egentlig liker.

Tror du de vil skade deg? eller utnytte deg? eller går det mer på en følelse av at du er mislykket sammen med dem, en slags sjalusi eller selvbeskyttelse?

Ikke meningen at du skal svare på dette her, men kan kanskje være interessant for deg å finne grunnen til det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208642-paranoid/#findComment-1509318
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...