Gå til innhold

lamictal

Gjest vinterdugg

Anbefalte innlegg

Gjest vinterdugg
Skrevet

Nils H. Dahl:

Jeg har et litt komplisert spørsmål.

Har fått skrevet ut Lamictal av legen min. Dette for at jeg skal få mindre indre uro, mer motivasjon, og at depresjonen min skal bli mildere.

Jeg har en litt merkelig sykehushistorie, av diverse årsaker så ble jeg behandlet med en medisin som jeg antakelig ikke skulle brukt - middels høye doser med antipsykotika i ca 2 år. De som gav meg denne medisinen mente at jeg hadde en slags grensepsykose/psykose men dette var desverre ikke riktig(noe med fortid,minner etc, det spiller ingen rolle)

Så prøvde jeg zoloft istedenfor, men den hjalp ikke noe særlig, og nå foreslo den nye legen at jeg skulle forsøke lamictal.

Men når jeg leser pakningsvedlegget så listes indre uro opp som en bivirkning.

Vil jeg da oppnå at jeg blir roligere og makter å studere igjen?

Diagnosen min er tilbakevendende depresjon, ikke bipolar.

Bør jeg forsøke?

Dette er på en måte et håp for meg, har sittet inne i 4 måneder,nesten uten å treffe andre mennesker eller være på skolen.

Skrevet

Hei,

Jeg bruker lamictal, og kan ikke si at jeg er mer plaget av indre uro nå enn før jeg begynte med det. Det har tvert i mot blitt bedre. Bivirkninger kan være veldig individuelt, så du må nesten bare prøve å se hvordan det virker på deg.

Kan kanskje legge til at jeg har hatt god hjelp av lamictal i forhold til mine depresjoner.

Jeg synes det er verdt et forsøk. Hva har du egentlig å tape hvis du har sittet inne i fire måneder?

Gjest vinterdugg
Skrevet

Hei,

Jeg bruker lamictal, og kan ikke si at jeg er mer plaget av indre uro nå enn før jeg begynte med det. Det har tvert i mot blitt bedre. Bivirkninger kan være veldig individuelt, så du må nesten bare prøve å se hvordan det virker på deg.

Kan kanskje legge til at jeg har hatt god hjelp av lamictal i forhold til mine depresjoner.

Jeg synes det er verdt et forsøk. Hva har du egentlig å tape hvis du har sittet inne i fire måneder?

takk for svar.

nei, hva har jeg å tape?

ikke så mye.Men det er psykiatrien som har gjort at jeg har havnet i denne situasjonen. Stoler ikke på dem lengre egentlig, men hadde et håp om at nhd kunne svare.

Forresten, når man har det ille, kan faktisk ting ble enda verre.

Skrevet

Hei,

Har brukt Lamictal i flere år med god effekt. Har diffus diagnose-biopolar lidelse- og er nå under utredning for eventuell ADHD. Har fått et stabilt stemmningsleie, men desverre har jeg noen uønskede bivirkninger. Indre uro er en av dem, og jeg mangler konsentrasjon og føler meg "hyper". Har også fått søvnproblemer.Antidepressiva har ingen effekt på meg, så Lamictal er således en bra medisin for meg.

Skrevet

takk for svar.

nei, hva har jeg å tape?

ikke så mye.Men det er psykiatrien som har gjort at jeg har havnet i denne situasjonen. Stoler ikke på dem lengre egentlig, men hadde et håp om at nhd kunne svare.

Forresten, når man har det ille, kan faktisk ting ble enda verre.

Vet at ting kan bli enda verre. Erfaring, skjønner du. Min erfaring er også at hvis du ikke prøver å gjøre noe, så blir det i hvert fall verre. Hvis det uansett skal bli verre, hvorfor ikke prøve noe som kanskje kan gjøre at ting etter hvert blir litt bedre? Med tett oppfølging fra lege underveis tror jeg ikke det er så stor risiko for at lamictal skal gjøre deg verre.

Ønsker deg uansett lykke til. Det er en stund siden du skrev dette, så jeg håper du har sett litt lys i tunnelen nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...