Gå til innhold

(NHD) Antidepressiva og pf?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Mulig ingen kan hjelpe meg, men gjør ett forsøk.

Jeg har diagnose unnvikende pf og sliter med mye angst og depresjoner i tillegg.

Føler meg veldig langt nede for tiden samt at jeg sliter med flytende eller generell angst igjennom hele dagen.

Jeg har også selvmordstanker som har festet seg nærmest som en tvangstanke i hodet mitt.

For tiden går jeg på 30mg Cipralex men føler ikke at den bøter på verken angsten eller depresjonen. Gikk en periode på 20 mg, etter økt dose kjenner jeg ingen forskjell, har heller ikke hatt noen bivirkninger. Leste også i felleskatalogen at sikkerheten ved doser over 20 mg ikke er undersøkt samt at dette er anbefalt maxdose ved de forskjellige symtomene den brukes mot.Er dette noe jeg bør bekymre meg over?

Jeg har fått vite at det ikke er så mye man kan gjøre rent medisinsk med depresjonene ved pf. Men hva med angsten, finnes det alternativer jeg kan prøve?

Får noe Sobril av legen, svært begrenset, så det er ikke et alternativ. Leter etter noe som kan være litt mer varig og som ikke er vanedannende.

Av legen blir jeg bare avfeid med at Cipralex er det beste på markedet. Ferdig med det liksom.

Ikke meningen å virke negativ, men føler meg helt fastlåst slik som jeg har det nå. Har time ca hver tredje uke hos psykolog, men føler det er for lite.

Prøver å drive med positive aktiviteter og liknende om dagen men blir holdt konstant nede av angst og depp.

På forhånd tusen takk for evt. svar!

Skrevet

Dette innlegget bekrefter jo bare at jeg har store problemer med å stole på folk (leger, psykologer og andre) , ser jeg.

Jeg må vel bare svelge disse angstkamelene!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...