Gjest babsi Skrevet 4. desember 2005 Skrevet 4. desember 2005 har man rett til å vite om din mor tok medisiner mens hun var gravid med deg? det gjelder schizofreni-medisiner! Hvilke skader kan det gi? 0 Siter
Tweetybilla Skrevet 4. desember 2005 Skrevet 4. desember 2005 Det kommer vel egentlig an på hva slags medisiner hun kan ha tatt den gang? Jeg tror ikke man har RETT til å få vite det, da dette kan være medisin som er en viktig medisin.. hvis ikke moren din kan svare på det, tror jeg ikke legen har lov til å gi informasjon om dette, med mindre din mor samtykker. Ellers vil det være å bryte taushetsplikten. Noe annet kan det være dersom du har plager som man kan tenke seg at stammer fra medisiner som moren din kan ha brukt (man vet jo som regel hva slags medisiner som var vanlig å bruke på den tiden moren din var gravid med deg), da kan du jo ta det opp med legen din, han/hun vet nok hva du skal gjøre... 0 Siter
Gjest babsi Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 Det kommer vel egentlig an på hva slags medisiner hun kan ha tatt den gang? Jeg tror ikke man har RETT til å få vite det, da dette kan være medisin som er en viktig medisin.. hvis ikke moren din kan svare på det, tror jeg ikke legen har lov til å gi informasjon om dette, med mindre din mor samtykker. Ellers vil det være å bryte taushetsplikten. Noe annet kan det være dersom du har plager som man kan tenke seg at stammer fra medisiner som moren din kan ha brukt (man vet jo som regel hva slags medisiner som var vanlig å bruke på den tiden moren din var gravid med deg), da kan du jo ta det opp med legen din, han/hun vet nok hva du skal gjøre... det er bare nysgjerrighet og min mor er død så jeg kan dessverre ikke spørre. 0 Siter
Gjest vinterdugg Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 det er bare nysgjerrighet og min mor er død så jeg kan dessverre ikke spørre. det er 99% sikkert at det var nevroleptika. det er de samme medisiner som brukes idag, men de nye gir kanskje færre bivirkninger. Kanskje NHD kan svare på om det er skadelig å bruke disse når man er gravid. 0 Siter
Gjest babsi Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 det er 99% sikkert at det var nevroleptika. det er de samme medisiner som brukes idag, men de nye gir kanskje færre bivirkninger. Kanskje NHD kan svare på om det er skadelig å bruke disse når man er gravid. Hun brukte Melleril da jeg var på barneskolen iallfall, men den finner jeg ikke felleskatalogen 0 Siter
Gjest vinterdugg Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 Hun brukte Melleril da jeg var på barneskolen iallfall, men den finner jeg ikke felleskatalogen http://www.mentalhealth.com/drug/p30-m01.html forresten, hvorfor lurer du? har du skader? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 Jeg har ingen grunn til å tro at noen vil nekte deg å få disse opplysningene om de finnes. Jeg finner ingenting som tyder på økt grad av fosterskade ved bruk av thioridazine (Melleril) i de databaser jeg har gjennomsøkt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.