Gå til innhold

Føler en stor uro!

Anbefalte innlegg

Gjest månedame
Skrevet

hei!

Jeg har gått igjennom en depresjon. Det har gått bedre i ca to mnd nå. Etter dette har jeg fått en stor uro. Jeg veit ikke hva det er jeg er urolig for, men det er liksom "noe" der. Jeg blir igjen urolig for at denne uroen aldri skal gi seg..blir en vond sirkel føler jeg.

Har gått på Johannesurt en stund og følte meg mye bedre da. Har sluttet for en uke siden fordi jeg gikk tom.

Føler at uroen har blitt værre etter at jeg sluttet. Men jeg er redd jeg bare innbiller meg at johannesurt virker og fordi jeg ikke tar den nå, kommer uroen tilbake. Lurer jeg bare meg selv når jeg tar johannesurt slik at uroen uansett kommer tilbake når jeg slutter?Må jeg gå på det for alltid?

Er det slik at når man har en uro, er det noe kroppen/underbevisstheten prøver å fortelle deg?

For jeg leter...men finner ikke en god grunn...blir så sliten av dette her!

Gjest anonym j31
Skrevet

Generell angst?

Kanskje er du bare redd for å "dette ned" igjen, en depresjon kan jo være en stor påkjenning.

Bitis Gabonica
Skrevet

Depresjoner er jævlige opplevelser (unnskyld uttrykket, men jeg finner ikke noe pen måte å beskrive det på). Dermed er det ikke rart at man kan bli urolig etter å ha vært i gjennom eller er på vei ut av en depressiv periode. Man blir naturligvis redd for å oppleve det flere ganger; slik er det i alle fall for meg. Det er vel litt det samme mønsteret som ved rene angstlidelser, hvor man utvikler "angst for angsten selv."

Jeg hadde ikke følt meg trygg på johannesurt, men hvis det hjelper deg så begynn igjen. Man må ofte ha medisiner en stund etter at selve episoden er over for å forebygge tilbakefall. Noen trenger antidepressiva livslangt.

Var jeg deg ville jeg tatt en tur til legen. Denne kan hjelpe deg med henvisning videre i systemet (samtaleterapi hos psykolog eller psykiater), samt gi råd og evt skrive ut medisin med dokumentert effekt. Det koster deg langt mindre enn å bruke johannesurt, i og med at antidepressiva kan fåes på blåresept.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...