Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg seer et mønster i de to siste forholdene mine med to forskjellige kvinner over 5år.Dems bakgrunn er at dem begge har vært seksuelt misbrukt i sin barndom.I begynnelsen er det fint som bare det,så kommer noe snikansover dem som til slut ender med at jeg må bare bryte forholdet fra dem for å kunne holde meg selv ståens på beina..veldig slitsomt for meg.

Det begynner gjerne i det små..svarer ikke på sms/telefon,lei av deg,krasse svar,hører ikke på fornuft,blir helt ulogiske i tankegangen og dem gir meg en følelse av å være mindre og mindre verdt for dem,bryr seg ikke om meg i det hele tatt,mens en prøver alt for å holde forholdet igang.

Hun ene sa til meg at hun skjønte det hun gjorde mot meg var galt,men hun greier ikke å la det være..det enner bestandig med brudd.Etter to-tre mnd kommer dem gjerne tilbake etter meg,og jeg har lat meg fange av dem flere ganger,men det kommer igjen,og igjen.Gjerne i periden vår og høst mnd.jeg skjønner jo at det er en slags depresjon eller noe,og vil for alt kunne prøv å hjelpe.Hun ene har vegring mot å bruke lykkepiller,men skjønnr at hun har problemmer..hun har også mistet sin egen sønn ved selvmord..og pratet om det selv.

Kunne du formidlet noe så jeg kunne hjelpe henne evnt ovenfor hennes lege og hva slags behandling ville du anbefale utfra erfaring på ovenstående mønster.

Jeg takker så mye for ditt evnt svar,fordi også jeg sitter med mange ubesvarte tanker vedrørende disse forhold.Jeg er pr.idag sammen igjen med denne ene kvinnen etter to kjipe brudd på 1.5år og vil så gjerne hjelpe

Dem er jo noen herlige kvinner,men det virker som dem har to personligheter,en veldig god og en ond en

takk

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Utredning inkl diagnostikk må alltid komme før behandling.

Her kan det dreie seg om kompleks PTSD, emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, bipolar II og gjentatt depresjon.

Behandlingen er forskjellig for de ulike lidelsene.

Start med å søke hjelp hos fastlegen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...