Gå til innhold

sosial angst og depresjoner..

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har en bror som er 27 år, og han har hatt angst og depresjoner nesten hele livet. Dette går strekt inn på meg og jeg føler meg svært hjelpesløs i denne sitvasjonen.Han har hatt psykolog hjelp lenge men har sluttet da han føler at det ikke hjalp stort.Han har siste 2 årene snakket mye om selvmord, pluss at han har tidligere også skadet seg selv.

Det som antagligvis plager ham mest er at han ikke har noe sosialt nettverk pga han har sosial angst og han føler seg som en raring. jeg har tenkt i det siste om det kunne vært en bra ting for ham å møte likesinnede, slik at han ser at det ikke er unormalt og ha det sånn.

Jeg finner lite info ang støttegrupper for denne type angst.

Har dere noen å anbefale eller om dere har noen råd om hva som kan gjøres.

Hvem jeg evt kan kontakte..

På forhånd takk for hjelpen.

mvh S

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209266-sosial-angst-og-depresjoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

"Støttegrupper" har en sterk tendens til å sementere sykdom.

Han bør heller søke seg til gruppeterapi samt medikamentell behandling for sosial fobi og depresjon.

Sosial fobi og depresjon forekommer svært ofte sammen.

Hva med å prøve gruppeterapi? Der vil han få tilbakemeldinger på seg selv, og kanskje det viser seg at han ikke er en raring (i sine egne øyne) likevel? :o)

Jeg forstår godt din frustrasjon.

Begynte selv i angstringen, etter MANGE år "alene," ville ikke belemre andre med mine plager.

Der møtte jeg likesinnede,fra alle sosiale kretser.

Etter noen måneder fikk jeg mot nok til å ta tak i ting,skifte lege osv....

Hjelp og støtte til å komme igang er viktig når man ikke klarer å ta tak i det selv.

Det er lettere å hjelpe andre enn seg selv.

I dag er jeg med som frivillig

i Norsk Folkehjelp, å det gir meg så utrolig mye.

Har fremdeles angst, men den skremmer meg ikke så mye som før.

Et råd som fikk meg igang.

Lykke til!

mvh

"Støttegrupper" har en sterk tendens til å sementere sykdom.

Han bør heller søke seg til gruppeterapi samt medikamentell behandling for sosial fobi og depresjon.

Sosial fobi og depresjon forekommer svært ofte sammen.

Hva tenker du om de nye selvhjelpsgruppene for de som hører stemmer?

Har startet opp en slik her jeg bor.

Blir det det samme?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...