Gå til innhold

Ufrivillige bevegelser, NHD og andre

Anbefalte innlegg

Gjest 20åring jente
Skrevet

Har nå de 2-3 siste årene fått flere ufrivillige bevegelser når jeg slapper av, eks, når jeg ligger i sengen, ligger/sitter å ser på tv. Plutselig fyker armen, hodet eller benet opp i luften, dette skjer uten at jeg har noe kontroll over det, skvetter hver gang.

For noen dager siden var det så voldsomt at hele meg forsvant opp i luften. Dette skjer mer eller mindre hver dag. Det er litt skremmende at hjernen sender beskjed til forskjellige kroppsdeler om at de skal bevege seg, når jeg ikke har sendt noen beskjed til hjernen om å gjøre det.

Har noen det opplever det samme som jeg? Kan dette ha noe med medisiner å gjøre? Tar truxal 100mg og Seroquel 1000mg i døgnet. Kan dette ha noe med det psykiske å gjøre?

Skrevet

Om det kan ha med medisiner å gjøre, vet jeg ikke.

Men dette kan være en type tics, legger ved linken til Norsk tourettes forening.

Ved Tourettes syndrom skal tics oppstå før 18års alder.

http://www.touretteforeningen.no/text/view/3053.html

Tics var det første jeg tenkte på også,man kan få det av piller også.

Men du bør jo ta det opp med legen for å få svar,er ikke bra å gå rundt å ha det sånn heller.

Men kjennen ei som fikk ufrivillige bevegelser sv piller,da hun sluttet med pillene forsvant det.

Gjest vinterdugg
Skrevet

Tics var det første jeg tenkte på også,man kan få det av piller også.

Men du bør jo ta det opp med legen for å få svar,er ikke bra å gå rundt å ha det sånn heller.

Men kjennen ei som fikk ufrivillige bevegelser sv piller,da hun sluttet med pillene forsvant det.

kom deg til lege.

det kan være tegn på tardive dyskinesier

Gjest 20åring jente
Skrevet

kom deg til lege.

det kan være tegn på tardive dyskinesier

Hva er tardive dyskinesier? Har aldri hørt om det før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...