Gå til innhold

Hvordan hjelpe et barn til sosial samhandling?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest en mamma i nord

Mitt barn har og Asperger syndrom, og jeg undrer mange ganger over det samme som du, spesielt hva BUP kan hjelpe med. Hvilken sosial opplæring burde han hatt i skolen, hva kan vi som foreldre gjøre osv.

Det viser at skolen er bare intressert i å lære han "fag" og sosial samhandling er ikke definert som fag. BUP, i allefall her, har lite og stille opp med, og som foreldre må jeg desverre si at det er så mange ting å ta tak i at jeg har ikke kapasitet med alt mulig.

Jeg har selv hatt stor nytte av to nettsider for foreldre med funksjonshennede barn, og for personer med diagnoser.

Om du ikke er medlem på noen av disse kan de anbefales.

adr: www.tistelbarna.net

www.bokstavbarna.no

Håper du titter innom der.

Det er ikke lett.Forstår hvordan du har det.

Mitt barn har vært i systemet siden han var fire år,i dag er han tolv.Han har enda ikke fått noen endelig diagnose,emosjonelle problemer og ocd har han,men det er jo mye mere enn det.

Det siste jeg har komt frem til er tourettes,noe psykiateren mente stemte godt.

Det er så synd at vi må finne ut alt selv,for ingen opplyser om noe..ikke når det gjelder rettigheter heller.

Men det bup skal gjøre for dere er å gi en skikkelig utredning,der kan dere også få foreldreveiledning.

Og klarer ikke de jobben sin skal de sende dere videre til folk med mere kompetanse. Ofte gjør de ikke det,fordi de tror de har alle svarene selv.

Men STÅ PÅ!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...