Gå til innhold

Kan sosial kompetanse læres noe sted?

Anbefalte innlegg

Gjest vil lære sosiale ferdigheter

jeg føler meg ofte svært klønete sosialt. Ofte har jeg problemer med å forstå signalene fra andre, om jeg feks har sagt noe feil, ikke er velkommen etc

Ofte blir det til at jeg trekker meg unna fordi jeg ikke vet om det er uakseptabelt om jeg setter meg ned ved samme bord som to fra studiegruppa mi. blir så usikker at jeg heller trekker meg unna dem. Noen må nærmest spørre meg om jeg vil sitte sammen med dem for at jeg skal føle meg trygg på at det er riktig

Finnes det noe kurs etc for voksne som trenger å lære sosiale ferdigheter?

Fortsetter under...

Lite trolig at dette kan læres av andre enn deg selv,du trenger selvtillit.

Du må prøve å godta deg selv som du er,og husk at det er ofte vi selv som er selvsentrert,andre er ofte opptatt meg seg og sitt.

Men veien er lang og kronglete.

Lykke til!!!!

Gjest vil lære sosiale ferdigheter

Lite trolig at dette kan læres av andre enn deg selv,du trenger selvtillit.

Du må prøve å godta deg selv som du er,og husk at det er ofte vi selv som er selvsentrert,andre er ofte opptatt meg seg og sitt.

Men veien er lang og kronglete.

Lykke til!!!!

så hvis jeg blir mer selvsikker så vil jeg også øke min sosiale kompetanse?

hmm

hva om det er min manglende sosiale kompetanse som fører til dårlig selvtillitt?

Vet ærlig talt ikke om det hjelper å øke selvtilitten hvis det er ting jeg ikke har lært og trenger å lære. Vet ikke om det kommer naturlig av at man blir mer selvsikker

så hvis jeg blir mer selvsikker så vil jeg også øke min sosiale kompetanse?

hmm

hva om det er min manglende sosiale kompetanse som fører til dårlig selvtillitt?

Vet ærlig talt ikke om det hjelper å øke selvtilitten hvis det er ting jeg ikke har lært og trenger å lære. Vet ikke om det kommer naturlig av at man blir mer selvsikker

Jeg tror det ja...for er man mere sikker på seg selv og trygg,blir man mindre redd for å dumme seg ut.

Det er vel derfor mangen har sosial fobi..pga sin egen usikkerhet.

Det er hva jeg har hørt og erfart,men kan jo være andre ting som spiller inn også.

Men hvis du er sikker på deg selv gjelder vel ikke dette for deg.Da kan du jo bare oppsøke miljøer hvor man er sosial,så får du sosial trening.Gå på kurs f.eks i noe du har innteresse for.Da får du sosial trening og treffer folk som kan bli venner for livet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...