Gå til innhold

"Lift Me" - Madrugada/Ane Brun

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei, jeg elsker stemmer med litt karisma i og det har Madrugada absolutt :).

Ble vi ikke enig i at du liker Black Metal og jeg liker "cowboy" :)?

Madrugada er et rockeband, bare for å ha sagt det. Slett ikke kåbbåi, selv om nok "Lift Me" lenge ble betegnet som countrylåta de lagde men ikke ga ut.

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

10

• fei1365380229

7

• mariaflyfly

4

• collins

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Joda - mulig han har "rå" stemme, men han synger ikke særlig rått. Og det er jo heller ikke et poeng med den kjedelige musikken :-)

"............................................."

Med den stemmen kunne han lest høyt fra telefonkatalogen for min del. ;o)

Skrevet

Med den stemmen kunne han lest høyt fra telefonkatalogen for min del. ;o)

Jatta, jatta jatta :-)

"......................................."

Skrevet

Madrugada er et rockeband, bare for å ha sagt det. Slett ikke kåbbåi, selv om nok "Lift Me" lenge ble betegnet som countrylåta de lagde men ikke ga ut.

Et rockeband er de nok uten tvil ja, iom. at det er den nærmeste kategorien man kan plassere dem i. Men særlig "rock'n'roll" er de imidlertid ikke :-)

"............................................."

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

He he..var jeg ikke snill? ;)

Jeg hørte på den en del ganger i går og, selv om det ikke akkurat er vorspielmusikk =)

Du var kjempesnill :-)

Skrevet

Den er nydelig, og Sivert Høyem er til å spise opp....*sukk*

Annonse

Skrevet

Jeg har visst sagt det før, han Madrugada vokalisten har en veldig bra stemme! Men Ane Brun minner mest om en dårlig Dolly Parton parodi. Selve låta er ganske fin.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Du var kjempesnill :-)

*kremt*

Du skrev dette innlegget kl 04:45..Sover du ikke? =)

Skrevet

Jeg har visst sagt det før, han Madrugada vokalisten har en veldig bra stemme! Men Ane Brun minner mest om en dårlig Dolly Parton parodi. Selve låta er ganske fin.

Ane Bruns både stemme og framtoning, syns jeg er så langt fra Dolly Parton det er mulig å komme.

Ane er veldig lite utseendefiksert, framstår svært naturlig uten å "dolle seg", og den sårbarhet og "sjel" hun har i stemmen, gjør henne, sammen med Anneli Drecker, til det beste vi har av kvinnelige artister i Norge i dag.

Skrevet

Ane Brun har en kjempestemme hun da. Tror det er veldig mange som er uenige med deg i at hun har en dårlig stemme :)

Skrevet

Kåbbåi, kåbbai, kåbbai... :).

Føler liksom ikke at Madrugada er et rockeband. De minner meg litt om Depeche Mode til tider, er det rock?

Jeg er skikkelig dårlig til å kategorisere musikk, eller det finnes tre sorter:

a)Bra

b)Ræva og

c)Intensigende ræl :)

Skrevet

Ane Brun har en kjempestemme hun da. Tror det er veldig mange som er uenige med deg i at hun har en dårlig stemme :)

Den høres uansett ut som Dolly Parton. ;)

Annonse

Skrevet

Enig.

Jeg liker Madrugada og Sivert Høyem, men liker ikke Ane Brun. Men denne låta synes jeg er meget bra og hun blir ikke så "sær" i stemmen på som ellers.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

*kremt*

Du skrev dette innlegget kl 04:45..Sover du ikke? =)

Jeg var våken og tenkte på deg...*Blafrer med vippene*

Det hender at jeg våkner om natten når jeg har litt for mye å tenke på. Så jeg var bare opp og dolet en halvtimes tid til jeg ble trøtt nok til å klare å sovne igjen.

Skrevet

Enig.

Jeg liker Madrugada og Sivert Høyem, men liker ikke Ane Brun. Men denne låta synes jeg er meget bra og hun blir ikke så "sær" i stemmen på som ellers.

Syns Madrugada er veldig lik REM, men jeg syns Sivert H. synger bedre enn vokalisten i REM.

"Lift me" er et godt tilskudd til musikken deres, som jeg ellers kan syns blir litt monoton og platt, til tider.

Skrevet

liker låta. har aldri likt Ane Brun og hennes musikk, men denne går an

Skrevet

Den er nydelig, og Sivert Høyem er til å spise opp....*sukk*

Som alltid er vi enige når det gjelder menn (uten hår). Han er skjønn! Den som hadde vært 25 eller deromkring....

Det er også noe i hans litt innadvendte og melankolske utstråling som gjør ham annerledes og fascinerende.

Skrevet

Som alltid er vi enige når det gjelder menn (uten hår). Han er skjønn! Den som hadde vært 25 eller deromkring....

Det er også noe i hans litt innadvendte og melankolske utstråling som gjør ham annerledes og fascinerende.

Siden alderen er vanskelig å reversere, så satser jeg hardt og tungt på at det er oss modne kvinner som er i skuddet nå, også hos deg unge:-)

Ei 40 år Madrugada-groupie....det ække patetisk det....?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Syns Madrugada er veldig lik REM, men jeg syns Sivert H. synger bedre enn vokalisten i REM.

"Lift me" er et godt tilskudd til musikken deres, som jeg ellers kan syns blir litt monoton og platt, til tider.

Skal man sammenligne stemma til Sivert Høyem med noen, må det da bli Nick Cave. Innimellom er han så til de grader Nick Cave at jeg får ståpels på ryggen. :-)

Men altså, muligens ikke Nick Cave på hans aller beste dag. Michael Stipe og Sivert Høyem syns jeg ikke minner om hverandre i det hele tatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...