Heksetulle Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Jeg ble voldtatt av to gutter på samme alder som meg da jeg var 15år ,i en alder av snart 40 sliter jeg med søvnløshet i perioder pga det ,den ene er død og jeg føler det som en slags hevn ,pga det han gjorde mot meg ,mens han andre lever og har det bra ,jeg gikk engang til psykiater pga det men jeg følte ikke jeg fikk noe hjelp. jeg har det stort sett bra men i de periodene jeg ikke har det fullt så bra så kommer de vonde tankene ,de blir grufulle jeg vil helst bare glemme det hele ,for evig og alltid men hva kan jeg gjøre selv for å få det bedre og slippe de søvnløse grublenettene som sliter på kreftene ? jeg mener jeg er sterk og er full av ressurser ,så jeg mener det burde være hjelp som jeg kunne ta fram når de tunge sorte stundene kom . siden dette ikke var min skyld ,men de som gjorde det som burde lide for det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210040-s%C3%B8vnl%C3%B8shet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeg er en annen Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Psykoterapi hos noen som kan greiene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210040-s%C3%B8vnl%C3%B8shet/#findComment-1524895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heksetulle Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Psykoterapi hos noen som kan greiene. jeg tror rett og slett ikke det hjelper ,sist jeg prøvde brøt jeg sammen og strevde veldig for å komme meg igjen ,så egentlig vet jeg at dette er noe jeg må leve med resten av livet ,men jeg vil vite hvordan jeg får vekk de vonde tankene som sniker seg inn om natten ,og gjør meg søvnløs? jeg mener selv jeg har god selvtillit og får lett kontakt med folk ,men jeg har problemer å innlede ett seriøst forhold til en mann, jeg trekker meg ut når det blir for alvorlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210040-s%C3%B8vnl%C3%B8shet/#findComment-1525106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferri Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 jeg tror rett og slett ikke det hjelper ,sist jeg prøvde brøt jeg sammen og strevde veldig for å komme meg igjen ,så egentlig vet jeg at dette er noe jeg må leve med resten av livet ,men jeg vil vite hvordan jeg får vekk de vonde tankene som sniker seg inn om natten ,og gjør meg søvnløs? jeg mener selv jeg har god selvtillit og får lett kontakt med folk ,men jeg har problemer å innlede ett seriøst forhold til en mann, jeg trekker meg ut når det blir for alvorlig. Jeg er ikke kvalifisert til og svare på dette på noen måte, men har noen pratet med denne mannen om det som skjedde noen gang? Skjønner at det er lenge siden, men hvis dette hadde skjedd med meg så tror jeg nok at jeg ville hatt lyst til og ta hevn. Jeg ville iallefall hatt lyst til og fortelle ham hva han hadde gjort mot meg. Og prøve og få ham til og forstå hva han hadde gjort med meg. Og at det var helt galt. (skrike litt på ham også kansje Det kan jo hende at han angrer veldig på det som skjedde. Ikke at det unnskylder hva han gjorde mot deg. Hadde det kansje vært mulig og få noen til og prate med ham om og sette opp et møte hvor dere kunne sette dere ned og prate sammen i et trygt miljø for dere begge. Med en psykiater tilstede også kansje? Jeg ville tatt kontakt med politiet og spørre om de kunne hjelpe med og sette opp et møte. Politiet er der for og hjelpe med det meste. Selv om det er lenge siden. Er ikke sikkert han sier nei til en vennlig telefon fra konstabel Per Politi. Når han skjønner at du fortsatt sliter med det som skjedde for lenge siden, og at du bare vil legge dette bak deg og komme vidre i livet; noe han også kansje vil. Uansett, du er en kjempe sterk person synes jeg! Det er ikke alle som klarer og fortsette og leve et forholdsvis bra liv etter det som skjedde med deg! Stå på, du er sterk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210040-s%C3%B8vnl%C3%B8shet/#findComment-1525289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
akba Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Har ingen erfaring på dette området, men føler sterkt med deg. Du sier du brøt sammen da du fikk hjelp, å strevde veldig med å komme deg igjen. Har hørt at for å komme over traumer, så må man noen ganger igjennom dette. Det er for jæ.... at det skal være sånn. Håper du kan få hjelp til å komme deg videre i livet, da har DU seiret. Varm klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210040-s%C3%B8vnl%C3%B8shet/#findComment-1526138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heksetulle Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Jeg er ikke kvalifisert til og svare på dette på noen måte, men har noen pratet med denne mannen om det som skjedde noen gang? Skjønner at det er lenge siden, men hvis dette hadde skjedd med meg så tror jeg nok at jeg ville hatt lyst til og ta hevn. Jeg ville iallefall hatt lyst til og fortelle ham hva han hadde gjort mot meg. Og prøve og få ham til og forstå hva han hadde gjort med meg. Og at det var helt galt. (skrike litt på ham også kansje Det kan jo hende at han angrer veldig på det som skjedde. Ikke at det unnskylder hva han gjorde mot deg. Hadde det kansje vært mulig og få noen til og prate med ham om og sette opp et møte hvor dere kunne sette dere ned og prate sammen i et trygt miljø for dere begge. Med en psykiater tilstede også kansje? Jeg ville tatt kontakt med politiet og spørre om de kunne hjelpe med og sette opp et møte. Politiet er der for og hjelpe med det meste. Selv om det er lenge siden. Er ikke sikkert han sier nei til en vennlig telefon fra konstabel Per Politi. Når han skjønner at du fortsatt sliter med det som skjedde for lenge siden, og at du bare vil legge dette bak deg og komme vidre i livet; noe han også kansje vil. Uansett, du er en kjempe sterk person synes jeg! Det er ikke alle som klarer og fortsette og leve et forholdsvis bra liv etter det som skjedde med deg! Stå på, du er sterk! nei men han har prøvd å skremme meg ,prøvde å få meg til å abortere da jeg var gravid ,andre ting for å skremme meg vekk fra her jeg bor ,jeg har ikke noe annet ønske om at denne mannen skal dø ,eller leve ett helvete resten av livet for det som han gjorde , men det går stort sett bra det er kun i perioder jeg sliter med dette. takk jeg er sterk men jeg er forbanna enda på det ,og må nok leve med det uansett samtale og hva hjelper det egentlig med terapi når jeg må slite med de minnene resten av livet.? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210040-s%C3%B8vnl%C3%B8shet/#findComment-1526181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
akba Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 nei men han har prøvd å skremme meg ,prøvde å få meg til å abortere da jeg var gravid ,andre ting for å skremme meg vekk fra her jeg bor ,jeg har ikke noe annet ønske om at denne mannen skal dø ,eller leve ett helvete resten av livet for det som han gjorde , men det går stort sett bra det er kun i perioder jeg sliter med dette. takk jeg er sterk men jeg er forbanna enda på det ,og må nok leve med det uansett samtale og hva hjelper det egentlig med terapi når jeg må slite med de minnene resten av livet.? Nå er jeg ikke helt med? Skemte deg, å prøvde å få deg til å abotere? Er dette snakk om i tenårene, eller senere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210040-s%C3%B8vnl%C3%B8shet/#findComment-1526278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sajr Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Du må lære deg og hanskes med minnene - akseptere at de er der. Høres ut som du har mye ubearbeidet, noe som ikke er bra for deg. Selv om det er smertefullt, er det veldig viktig å bearbeide traumer som skaper problemer for en. Det blir bedre på lengre sikt! Hva med medisiner? Synes du skulle ta kontakt med en psykolog. Fortell da akkurat hvordan det er - hva som plager deg/hva du ønsker hjelp til og at du er redd for å bli konfrontert med minnene. Fortell om tidligere erfaringer med psykiater. Så får du høre hva psykologen har å si, og dere kommer frem til en løsning. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210040-s%C3%B8vnl%C3%B8shet/#findComment-1526531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bry Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 jeg tror rett og slett ikke det hjelper ,sist jeg prøvde brøt jeg sammen og strevde veldig for å komme meg igjen ,så egentlig vet jeg at dette er noe jeg må leve med resten av livet ,men jeg vil vite hvordan jeg får vekk de vonde tankene som sniker seg inn om natten ,og gjør meg søvnløs? jeg mener selv jeg har god selvtillit og får lett kontakt med folk ,men jeg har problemer å innlede ett seriøst forhold til en mann, jeg trekker meg ut når det blir for alvorlig. Livet etter overgrep er ikke lett,noe er borte for alltid,man får det aldri tilbake.Det er urettferdig,men jeg tror det er noe man må lære seg å leve med.Det forsvinner aldri,og det som dukker opp om natten...vet ikke hvordan en kan takle det. Godt at du er sterk og klarer deg fint i hverdagen,trist at dette måtte skje med deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210040-s%C3%B8vnl%C3%B8shet/#findComment-1528686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.