Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp. Disse tingene liker jeg overhodet ikke. Brekker meg/klarer ikke spise/synes det smaker helt forferdelig.

Huff, får nesten litt vondt av deg, jeg...:)! (Bare godt ment, altså!)

Fortsetter under...

• Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

16

• Gyda

11

• ShitDiddelyDo

11

• org

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tubekaviar..Men jeg er ikke glad i fancy varianter heller..Jeg har fått svart,"russisk" kaviar en gang,og jeg har spist noe kaviar/rogn opplegg med sushien engang..- Ingen høydare!

Russisk Kaviar er jo omtrent bare å ta å kjemme rognen ut av fisken og spise det. Ufyselige greier. Tubekaviar fremstår noe annerledes, men smaker også jævlig.

"............................................."

Skrevet

Ja, det er akkurat det jeg også tror! Men her jeg bor er det ikke en eneste sushi-restaurant i mils omkrets, og når jeg er i Oslo og prøver å foreslå det for mine venner, ser de bare rart på meg og begynner å mumle noe om feber og slikt... :-)

Det er jo forskjell på sushi og sushi også, da. F.eks så er laksesushi mye bedre enn torskesushi eller muslingsishi. Men det må prøves, ja :-)

Skrevet

Jeg klarer ikke å spise sånn "tygg-meg-ihjel-kjøtt" Biff f.eks. liker jeg ikke.

Jeg spiser heller både lungemos, rå fisk og lever.

"Biff" inkluderer jo omtrent tusenvis av forskjellige "retter", så det er litt vanskelig å generalisere :-)

"............................................"

Skrevet

Jeg er ihevrtfall overrasket over dem som mer enn gjerne spiser både gravlaks og rakfisk, men vegrer seg for å smake på sushi fordi fisken er RÅ! *lol*

Godt poeng. Det er ikke store forskjellen på røkt laks/gravlaks og laksesushi - bortsett fra at førstnevnte ikke har den gode sausen som man får til sushi :-)

".............................................."

Skrevet

Lapskaus. Torskelever. Fiskegrateng. Fiskepinner. All blodmat.

Annonse

laguna1365380434
Skrevet

Russisk Kaviar er jo omtrent bare å ta å kjemme rognen ut av fisken og spise det. Ufyselige greier. Tubekaviar fremstår noe annerledes, men smaker også jævlig.

Jupp..Ufyselige greier, begge deler! :-)

Gjest trultemor25
Skrevet

Huff, får nesten litt vondt av deg, jeg...:)! (Bare godt ment, altså!)

Det er ikke alltid like lett å være meg nei. Det meste klarer jeg jo å styre unna da, men er jeg på middagsselskaper så er det jo vanlig at folk serverer en sånn bær-gjørme og is til dessert. Jo, forresten, jeg liker ikke eplekake heller. Kaka i seg selv er god bare jeg slipper eplebitene. Da spiser jeg bare is. Blir det ikke servert is ved siden av har jeg et problem. Men jeg er som oftest på middagsselskaper hos mine foreldre og svigerforeldre og der har dem sjokoladeis til meg i reserve. :)

Eneste yoghurten jeg klarer å spise er melonyoghurt for der er klumpene så store at jeg kan plukke dem ut. De andre yoghurtene er det også bær i da, og det er pjuk.

Jeg har alltid hatt en greie mot klumper i ting hodet mitt sier det ikke skal være klumper i, og yoghurt er en av disse tingene.

Når det gjelder pudding så er det snerken jeg ikke fikser.

Syltetøy klarer jeg såvidt å lukte på.

Men, I'll survive! Jeg aner ikke åssen jeg har blitt sånn, men jeg skal gjøre alt for at dattera mi ikke skal bli sånn!

laguna1365380434
Skrevet

Kaviar er favorittpålegget mitt! :-)

Hver sin smak! Men for all del, kos deg med kaviaren din! :-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hamburger, karbonade og melon.

Kommer ikke på mere =)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det har jeg aldri smakt, men det er ikke fordi jeg er pingle. Det er mer fordi jeg aldri har blitt servert det.

Tror ikke det er vanlig å servere baller til middag i min del av landet. :)

Men jeg er ikke vond å be i forhold til nye retter, dog har jeg dårlig erfaringer med retter bestående av blod og innvoller.

Aldri smakt ball?

Du her herved innvitert på middag til meg! =)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Balldag? Hm.... Det er torsdag som er komledag her også, men det tar litt tid å lage så derfor har moren min laget det om søndagen. Caféer og restauranter har det om torsdagen.

De har det på onsdager her. Iallfall i kantinene på Universitetet.. :P

Skrevet

Aldri smakt ball?

Du her herved innvitert på middag til meg! =)

Blandaball, eller?

Det er verdens beste! *får vann i munnen*

Annonse

Skrevet

Det har jeg aldri smakt, men det er ikke fordi jeg er pingle. Det er mer fordi jeg aldri har blitt servert det.

Tror ikke det er vanlig å servere baller til middag i min del av landet. :)

Men jeg er ikke vond å be i forhold til nye retter, dog har jeg dårlig erfaringer med retter bestående av blod og innvoller.

Komler er ikke godt.

Har prøvd det flere ganger, og det er like jævlig hver gang. Både smak og konsistens *grøss*

Så du har ikke gått glipp av noe. (selv om hare og M.A. hevder noe annet ;) )

Skrevet

Klarer heller ikke komler, plukkfisk og lungemos. I tillegg kommer rogn, blodmat og ting som sauehoder/øyne osv.

hare1365380455
Skrevet

De har det på onsdager her. Iallfall i kantinene på Universitetet.. :P

Onsdager du liksom... Torsdag! Onsdag er... øh.... hmm.. fiskedag eller noe?

Skrevet

Jeg vet det er noe jeg ikke liker, og da mener jeg ikke får ned om jeg prøver, men ikke snakk om at jeg kommer på hva det er. Makan:-)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Klarer heller ikke komler, plukkfisk og lungemos. I tillegg kommer rogn, blodmat og ting som sauehoder/øyne osv.

Jeg fikk valget mellom Smalahove og en annen middagsrett på et julebord en gang.

Siden har jeg angret på at jeg ikke valgte Smalahove. Det hadde vært så stilig å kunne skryte av å ha spist det!

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Du MÅ smake sushi. Det er rett og slett nydelig.

Jeg liker også sushi. Skal vi ta en middag med det også en gang? (Ikke i samme måltid, selvsagt!)

Potetball og sushi må da være ytterpunktene av hva man kan ha i seg :-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Blandaball, eller?

Det er verdens beste! *får vann i munnen*

Potetball! ;)

Men jeg liker også godt fiskeball =D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...