Gå til innhold

Bipolar lidelse, Lamictal ble løsningen for meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

NHD: Hei Nils Håvard! Først, takk for ditt svar til desember 2004. Det var utløsende årsak til at jeg kom inn på riktig spor til fastlege, og deretter henvisning til riktig behandling, bipolar lidelse. Startet på Lamictal primo januar i år, Første time hos psyk i februar. Diagnose: Bipolar type 2 eller 4. Er nå på 400 mg, og har hatt en utrolig flott effekt. Depresjonen er helt borte, også "kort lunte" mistenksomhet og det verste tankespinnet. Har ikke hatt hypomane perioder de siste årene. Ble stabil i depresjon (nå 52 år).Imidlertid er jeg fortsatt plaget med angsten som har vært i kompaniskap med depresjonen. Fører til dårlig søvn, våkner midt på natten, og blir gjerne liggende et par timer våken, eller våkner i 5 - tiden med høy angst og får ikke sove. Blir sliten av det, lite energi på dagtid. Selv ser jeg på dette som en egen problematikk, har bestandig hatt en litt "oppkavet" måte å arbeide på. har nok satt seg godt.Har du noen gode råd? Evententuell medisin som kan hjelpe utenom vanlig beroligende, avhengighetsskapende medisin? Mistet behandler i juni på grunn av ny stilling, og har ikke fått ny enda.Derfor kjekt å spørre deg. Hilsen OlavL

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...