Gå til innhold

Lamictal og amming. NHD

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i 10. uke og tar Lamictal 150mg i døgnet. Har en lang sykehistorie med alvorlige depresjoner og suicidialitet.

Jeg har vært helt bra i ett og et halvt år nå før jeg ble gravid. Dette er mitt andre barn.

Jeg prøvde å slutte med Lamictal i begynnelsen av svangerskapet, men ble dårlig igjen i løpet av noen få dager.

Jeg har lyst til å prøve å amme barnet, men har forstått det slik at amming og Lamictal ikke er en bra kombinasjon?

Behandleren min mener at jeg er helt avhengig av denne medisinen, og jeg er enig i det. Jeg føler likevel at jeg ihvertfall burde prøve å amme...

Noen erfaringer med dette?

Jeg vet at det er lenge til, men jeg tenker på det hver dag likevel. Orker ikke tanken på å måtte stikke en flaske inn i munnen på mitt helt nyfødte barn. Det blir bare helt feil...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210258-lamictal-og-amming-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

I min lærebok på dette området, "Psychotropic Drug Directory 2004/05", er medisinene delt inn i tre fareklasser ved amming.

Lamictal er i laveste/mildeste klasse.

Hadde det vært mitt barn, ville jeg vurdert fordelene med amming som langt større enn evt minimale ulemper ved Lamictal.

I min lærebok på dette området, "Psychotropic Drug Directory 2004/05", er medisinene delt inn i tre fareklasser ved amming.

Lamictal er i laveste/mildeste klasse.

Hadde det vært mitt barn, ville jeg vurdert fordelene med amming som langt større enn evt minimale ulemper ved Lamictal.

Å så glad jeg ble nå!!

Har tenkt så mye på det der...

Takk:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...