Gå til innhold

Lever på grensa. Er klokka fem på tolv for meg?

Anbefalte innlegg

Hei

Har muskelkramper og våkner i samme stillings som jeg har sovet, men forskjellen er at når jeg våkner så er jeg stokk stiv. Armer, skuldre o.s.v kan ikke røres.

Er låst i alle ledd og muskelfester. Kjempesmerter over hele kroppen fra issen til tærne.

Har vært lagt inn for alt fra hjerteinfarkt til sammenklappet lunge,ødelagte nyrer lever o.s.v. Blir sendt hjem med orende:

DET ER IKKE NOE FARLIG, men siden du ligger på kirurgen så kan vi ikke sende deg ett annet sted herifra.

eller undersøke deg noe mer.

Dra hjem til fastlegen din å få han til å legge deg inn på en annen avdeling,men jeg vet ikke hvilken sier overlegen. Gir meg TRAMADOL og XANOR, sier det er nerver og at jeg ikke har noe her (sykehuset) å gjøre.

Dette har pågodt i 10-15 år.

Nå er jeg 53 år, og fullstendig avhengig av piller. Jeg prøver å forlange å få finne ut hva som er galt, og får til svar at: Ikke noe farlig, kanskje du skulle prøve en homeopat eller HEALER !! Morn igjen.

Muskelsmertene startet for 20 år siden. Men de siste 5-10 årene har de vært ekstreme. M.a.o hva kan jeg forlange av undersøkelser?

Har prøvd

naparat,sykolog,fysioterapi,homeopat,massasje og HEALER, flere av hver sort.

Er det noen hos dere som er tolmodig,gode og kan gi meg en time for undersøkelse, så send timen med en gang.

Sett i sammen en legegjeng, med god tid og jeg koster på hva det koster vil. Bruker nesten hele uføretrygden på masse prøver og flasker og piler at nå vil jeg heller betale for menneskelig hjelp.

Nå får det være stopp før jeg får skrivekramper, men jeg kunne holdt på resten av natta og morgen med dette.

Sitter her allikevel får jeg orker ikke legge meg, vet hvordan det blir når jeg våkner. Så det blir lite sammenhengende søvn og hvile, når jeg fordeler det utover hele dagen i små doser.

Og så blir jeg i så veldig god form :(, er sliten bare av å skrive dette, med pauser, og dårlig kost, spiser kanskje en gang hver dag eller annenhver, 3-4 skiver brød. Får ikke ned mat for alt spinner rundt i hodet mitt.

Nei, please gi meg tips, hjelp, før jeg blir narkoman av tabeletter og alt går til hel....

Fortsetter under...

Jeg er ikke lege og har ingen medisinsk bakgrunn så dette blir bare tanker jeg gjør meg i en stille vintermorgen og som høres fornuftige ut i hodet mitt:

Hvis du har gått på store mengder smertestillende og andre medikamenter i 20 år så er kroppen din full av uhumskheter. Og når du i tillegg overhode ikke spiser i nærheten av det kroppen din trenger så er det ikke rart den blånekter å fungere.

Ta kontakt med legen din, sett opp en nøyaktig oversikt over hva du bruker av medikamenter og finn frem til en plan med _sakte_ nedtraping. Samtidig må du prøve å spise ordentlig, men det er ikke gjort på en-to-tre. I første omgang må du spise to ganger hver dag f.eks., og så øke på til du er oppe i 4-5 måltider om dagen inkl. masse frukt. En tur på helsekosten for å kjøpe vintaminer og mineraler har nok ikke kroppen din noe imot heller.

All mulig lykke til, hva du enn velger å gjøre!

Bitis Gabonica

Jeg er ikke lege og har ingen medisinsk bakgrunn så dette blir bare tanker jeg gjør meg i en stille vintermorgen og som høres fornuftige ut i hodet mitt:

Hvis du har gått på store mengder smertestillende og andre medikamenter i 20 år så er kroppen din full av uhumskheter. Og når du i tillegg overhode ikke spiser i nærheten av det kroppen din trenger så er det ikke rart den blånekter å fungere.

Ta kontakt med legen din, sett opp en nøyaktig oversikt over hva du bruker av medikamenter og finn frem til en plan med _sakte_ nedtraping. Samtidig må du prøve å spise ordentlig, men det er ikke gjort på en-to-tre. I første omgang må du spise to ganger hver dag f.eks., og så øke på til du er oppe i 4-5 måltider om dagen inkl. masse frukt. En tur på helsekosten for å kjøpe vintaminer og mineraler har nok ikke kroppen din noe imot heller.

Nevrolog, smerteklinikk, akupunktur,.

Annonse

Når jeg går til legen så får jeg en ekkel følense av at dette har gått over så lang tid at det er "normalt".

Blir liksom ikke tatt på alvor lenger,selv om jeg enkelte ganger må ha hjelp til å gå inn til legen p.g.a jeg ikke klarer å holde meg oppe mer enn 10-15 min (det kan også gå noen timer, alt fra 10 min til 4-6 timer) før ryggen "knekker" sammen, og det gjør så vondt at jeg må sette meg ned, gjerne midt på fortauet eller ei trapp i nærheten.

Kanskje på tide å bytte lege og starte med alt fra førsten av. Undersøkelse og ernæring og alt annet??

Brukt den samme legen i 30 år !!

Når jeg går til legen så får jeg en ekkel følense av at dette har gått over så lang tid at det er "normalt".

Blir liksom ikke tatt på alvor lenger,selv om jeg enkelte ganger må ha hjelp til å gå inn til legen p.g.a jeg ikke klarer å holde meg oppe mer enn 10-15 min (det kan også gå noen timer, alt fra 10 min til 4-6 timer) før ryggen "knekker" sammen, og det gjør så vondt at jeg må sette meg ned, gjerne midt på fortauet eller ei trapp i nærheten.

Kanskje på tide å bytte lege og starte med alt fra førsten av. Undersøkelse og ernæring og alt annet??

Brukt den samme legen i 30 år !!

Bytt lege du, til en som er noe yngre og forhåpentligvis mer oppdatert på ting og tang.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...