Gå til innhold

Medisinering NHD / Andre

Anbefalte innlegg

Hei!

Gikk på 3 mg Rivotril daglig mot kraftig angst før jeg ble lagt inn på en psykiatrisk avdeling. Der trappet legen ned medisinen i løpet av en måneds tid. Begynte så på 40 mg Fontex og 100 mg Lamictal (Disse skal justeres opp). Problemet nå er at angsten er helt sinnsyk, det har aldri vært så ille noen gang. De medisinene jeg har fått nå virker tydeligvis ikke mot sterk angst, men depresjonen er blitt bedre. Det er så ille at hver eneste dag blir ødelagt for meg og jeg blir helt handicappet når jeg ikke kan gå noe sted pga angsten. Legen på avdelingen tok vekk Rivotrilen av to grunner, fordi den er avhengighetsdannende og han sa den var farlig å blande med Lamictal/Fontex. Stemmer det? Kan ikke finne noe info om dette på internett. Og så lurte jeg på om det er nødvendig å ta Fontex i tillegg til Lamictal, for Lamictal skal jo ta både oppturer og nedturer? Jeg skulle så gjerne gått tilbake på en liten dose Rivotril for å få angsten unna, for den er helt ukontrollerbar mesteparten av dagen. Det gjør meg så utrolig sliten.Noen dager er jeg helt eller delvis sengeliggende pga at formen er så dårlig...

På forhånd takk!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210723-medisinering-nhd-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest har prøvd

Hei, jeg har bare prøvd fontex uten lamictal. Og den gav meg så mye angst at jeg måtte slutte etter 3 uker på 50 mg.

I dag vet man jo at en må trappe opp gradvis, men den gangen..ca 7-8 år siden startet man på full dose(prøveprosjekt).

Det var virkelig ille. Det begynte å dabbe av utover ettermiddagen men formiddagene var et helvete å komme gjennom.

Kanskje du kunne prøve å starte på lavere dose? Eller prøve en annen type medisin.

Det tok flere år før jeg turde prøve igjen, og da prøvde jeg Cipramil som fungerte 100/% på meg. Cipralex ville man vel ha foretrukket i dag.

Håper du finner noe som virker.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg mener det ikke er interaksjoner mellom Fontex, Lamictal og Rivotril.

Avvenning av Rivotril er kjempetøfft. Du er vel nå i den verste fase samt at du er i starten av bruke av Fontex noe som kan gi økt angst.

Jeg vil anbefale deg å holde ut med både Fontex og Lamictal. Fontex vil hjelpe på angsten, men det tar litt tid.

I en overgangsfase ville jeg heller gitt deg litt Sobril (10 mg x 3) enn å begynt med en liten dose Rivotril igjen.

Jeg mener det ikke er interaksjoner mellom Fontex, Lamictal og Rivotril.

Avvenning av Rivotril er kjempetøfft. Du er vel nå i den verste fase samt at du er i starten av bruke av Fontex noe som kan gi økt angst.

Jeg vil anbefale deg å holde ut med både Fontex og Lamictal. Fontex vil hjelpe på angsten, men det tar litt tid.

I en overgangsfase ville jeg heller gitt deg litt Sobril (10 mg x 3) enn å begynt med en liten dose Rivotril igjen.

Takk for svaret NHD. Jeg har får prøve å holde ut, selv om det tapper meg for alt av krefter jeg har. Jeg får noe sobril som jeg kan ta i tillegg ved behov (max 2x15mg daglig), men føler ikke at denne er noe vidundermedisin i forhold til rivotril som fjernet all angst jeg hadde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...