Gå til innhold

Å føle seg stygg

Anbefalte innlegg

Gjest gutt27oslo

Jeg sliter med dårlig selvfølelse fordi jeg har hatt problemer med kviser, og nå med arr. Det har gitt meg lav selvtillitt og deprimert. Jeg tenker på det hele tiden og føler meg veldig stygg. Det har gjort meg innesluttet, likegyldig, asosial osv osv. Har vært hos flere hudleger og de kan ikke hjelpe.Jeg kan ikke ha det slik lenger. Noen som har lignende prodblemer med arr eller andre utseende-komplekser. Jeg kunne trengt noen å prate med i samme situasjon. Noen som har tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210992-%C3%A5-f%C3%B8le-seg-stygg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en kompis med lignende problem som du har. Han har dype, store furer i hele ansiktet, og huden er "bumpete". Skal jeg være ærlig så legger jeg overhodet ikke merke til det og har aldri tenkt på at det er sjenerende for han før han sa det selv.

Sannsynligheten er stor for at det samme gjelder for deg; du ser det veldig godt selv, men andre legger kanskje ikke så godt merke til det.

Min kompis fikk i alle fall tilbud om laserbehandling for å jevne ut huden. Har du snakket med legen din om det? Og i så fall, hvorfor kunne du ikke få hjelp?

Forstår at dette er et problem for deg,men det er ikke sikkert andre syns du er stygg.

Trist å høre at du har det sånn.

Dette virker vel klisjeaktig,men det er innsiden som teller...syns jeg.

Sikker på at du er fin på innsiden,sikkert på utsiden også.Husk at det er som oftest oss selv som legger mest merke til sånt,andre er ofte for opptatt med seg selv.

Men sammfunnet i dag legger jo opp til perfeksjonisme,så skjønner poenget ditt.Det viktigste er at du er glad i deg selv...

Gjest ingen som helst

Jeg tok kjemisk peeling hos hudpleier for mange år siden og alle kvisearrene forsvant.

Føler med deg.

Jeg er veldig plaget av å kviser. Mest på ryggen, men også litt i ansiktet.

Er i tillegg smellfeit. Så dersom folk rundt meg kanskje lurer på om jeg er gravid, så skjønner jeg det. Magen min er så stor og rund, og det ser ut som om jeg er gravid i 8. mnd eller noe :-( Var veldig slank og tynn før. Savner den tiden.

Har også et problem med at håret mitt blir fett og livløst etter en dag.

Har med andre ord veldig dårlig selvtillit, og føler meg som en av de styggeste og ekleste i verden....eller iallefall i Norge.

Det at jeg har kviser på ryggen hemmer meg på en måte. Kan ikke gå med klær hvor ryggen blir bar. Og har store problemer med å finne klær til meg selv, siden jeg er så stor.

Så life sucks. Eller: life is a bitch, and then you die.

Jeg tok kjemisk peeling hos hudpleier for mange år siden og alle kvisearrene forsvant.

Jeg ble anbefalt å ikke ta en kjemisk peeling fordi det kunne gi ytterligere arr, men det er flere år siden. Kanskje de har annerledes lasere nå. Jeg har arr på begge kinnene, hvor hadde du dine, og hvilken hudpleier brukte du?

Annonse

Mannen min er 34 år og har hatt kviser siden tidlig i tenårene. Det er ikke så ofte han får det lenger og ikke så mange, men de som kommer er ofte store byller på kinn eller rygg. Veldig ofte er det et hår som begynner å vokse innover og som vokser i spiral innover i byllen. Dette er veldig vondt og han synes det er fælt å ha det sånn.

Jeg bryr meg ikke om selve kvisene, men jeg synes det er leit at han skjemmes av det. Han har prøvd diverse kremer og ting å smøre på tidligere, men nå er det mange år siden. Han har også vært hos hudlege, men møtte liten forståelse der.

Jeg synes du skal kontakte hudlege eller hudpleier.

Som andre her sier, så er det nok DU som tenker mest på det - de andre ser PERSONEN deg, og ikke kvisene!

Gjest gutt27oslo

Føler med deg.

Jeg er veldig plaget av å kviser. Mest på ryggen, men også litt i ansiktet.

Er i tillegg smellfeit. Så dersom folk rundt meg kanskje lurer på om jeg er gravid, så skjønner jeg det. Magen min er så stor og rund, og det ser ut som om jeg er gravid i 8. mnd eller noe :-( Var veldig slank og tynn før. Savner den tiden.

Har også et problem med at håret mitt blir fett og livløst etter en dag.

Har med andre ord veldig dårlig selvtillit, og føler meg som en av de styggeste og ekleste i verden....eller iallefall i Norge.

Det at jeg har kviser på ryggen hemmer meg på en måte. Kan ikke gå med klær hvor ryggen blir bar. Og har store problemer med å finne klær til meg selv, siden jeg er så stor.

Så life sucks. Eller: life is a bitch, and then you die.

Tror vi har mye til felles. Livet er rett og slett noe dritt. Men gjør du noe med det, eller vet du eller noen andre om noen samtalegrupper eller noe lignende? Du har jo AA for alkoholikere og angstringen og sikkert flere sånne hjelpetilbud. Finnes det noe for oss?

Jeg ble anbefalt å ikke ta en kjemisk peeling fordi det kunne gi ytterligere arr, men det er flere år siden. Kanskje de har annerledes lasere nå. Jeg har arr på begge kinnene, hvor hadde du dine, og hvilken hudpleier brukte du?

Jeg var på torggata bad og det er minst 15 år siden

Hei!

Jeg har også mange arr i ansiktet etter kviser, og store porer på nesa og pannen.

Synes også jeg er stygg, stor nese, neandertaler panne og stygge tenner og bleik!

Så aleine er du ikke!

Heldigvis så tenker jeg ikke på dette heletiden, men det ligger i bakhodet konstant. Og klart det er med på og sette en demper på hvem jeg er sosialt med andre.

Men dette er hvem jeg er.

Hvis folk rundt meg skulle baksnakke meg eller si dritt til meg fordi åssen jeg ser ut uten at jeg har gjort dem noe -så vet jeg at dette ikke er noen gode personer. De er ekstremt ufølsomme og mye styggere en meg og deg i sjela.

Vi er alle ulike, og hvis alle så ut som Brad Pitt så ville denne verden vært helt forjævlig tror du ikke?

Vi er med på og fylle en rolle, del av en helhet. Det at du og jeg har arr i ansiktet er noe som gjør oss unike.

Vi må acceptere hvem vi er og vokse!

Spise sundt, komme oss ut iblandt, jobbe med andre og oss selv så krysser vi fingrene for at alt går bra!

Og går alt dunken så har vi i allefall prøvd!

"Count your blessings...Ignore the lower fears. uhh!

This means WAR!

It's been a bad day please dont take a picture!" - R.E,M

Tja, tips? Hva med å gå på foredrag av Lasse Gustavson? Du vet han brannskadde svensken. Han har jo et ansikt som skremmer mange, men en helt fantastisk personlighet. Da får du nok muligens perspektiv på ting. Da skjønner du at du overhodet ikke er stygg. At Lasse er noe spesielt pen og se på, er jo en overdrivelse kanskje, men jeg er så heldig å ha møtt ham. Det var veldig rart i de første minuttene og se på ham, men etter min store overraskelse så glemte jeg hele det skadde ansiktet når jeg hadde snakket med ham en stund. Vi pratet omtrent en times tid, og da fant jeg faktisk ut at mannen var sjarmerende. Hans ansikt var like skadd og jævlig på en måte, men man ser ikke det, man ser personligheten ganske fort når man prater med noen. Så jeg kom til den konklusjon at det som jeg trodde var en overdreven klisje, nemlig var den hele og fulle sannhet.

Skjønnheten kommer innenfra.

Husk det du også.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...