Gjest vinterdugg Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Ved Brøset psykiatriske i trondheim har en forsker kokt opp noe han kaller BVC - brøset violence checklist. Det er i følge ham selv et VERKTØY for å forutsi voldelig adferd. sitat: "De seks hyppigste punktene utgjør i dag sjekklista. Det er observasjoner av om pasienten er: mer forvirret, mer irritabel, mer brautende atferd, oftere fysiske trusler, oftere verbale trusler og oftere slag og spark mot for eksempel inventar." Jøss, de må jo være genier for å ha kommet frem til det der. klapp klapp 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Ja, det er bra. Vi bruker BVC hver eneste dag. Det har medført en markant nedgang av voldsepisoder i sengeavdelingen. Systematisk skåring av BVC tre ganger i døgnet gjør at vi kan være i forkant og sette inn ekstra personalressurser før konflikter utvikler seg. Et betydelig fremskritt. Det enkle er ofte det beste :-) 0 Siter
Gjest vinterdugg Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Ja, det er bra. Vi bruker BVC hver eneste dag. Det har medført en markant nedgang av voldsepisoder i sengeavdelingen. Systematisk skåring av BVC tre ganger i døgnet gjør at vi kan være i forkant og sette inn ekstra personalressurser før konflikter utvikler seg. Et betydelig fremskritt. Det enkle er ofte det beste :-) kjøper dere testen, eller kopierer dere den på en kopimaskin? Er det lisens for å bruke den i såfall? slik det er for dataprogrammer når de brukes i store bedrifter? Må dere i såfall fornye den hvert år? 0 Siter
Gjest tøysekoppen Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 kjøper dere testen, eller kopierer dere den på en kopimaskin? Er det lisens for å bruke den i såfall? slik det er for dataprogrammer når de brukes i store bedrifter? Må dere i såfall fornye den hvert år? Ey, hvorfor så ironisk? Det kan kanskje virke dumt, men hvis det faktisk fungerer er det jo i grunn helt genialt. Selv om det burde være innlysende er det jo flott å få det i system. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 kjøper dere testen, eller kopierer dere den på en kopimaskin? Er det lisens for å bruke den i såfall? slik det er for dataprogrammer når de brukes i store bedrifter? Må dere i såfall fornye den hvert år? Vi har fått den helt gratis :-) 0 Siter
Gjest vinterdugg Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Vi har fått den helt gratis :-) det var i det minste godt. Tusen takk for at du svarte. Jeg ønsker deg en god jul. Har dere forresten behov for ferievikarer til sommeren? 0 Siter
Gjest vinterdugg Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 Ey, hvorfor så ironisk? Det kan kanskje virke dumt, men hvis det faktisk fungerer er det jo i grunn helt genialt. Selv om det burde være innlysende er det jo flott å få det i system. tja, antakelig av samme årsak som du har når du orker å kommentere dette vaset. 0 Siter
Gjest vinterdugg Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 tja, antakelig av samme årsak som du har når du orker å kommentere dette vaset. er det tilfeldig at dere skrev innleggene omtrent samtidig? 0 Siter
Gjest tøysekoppen Skrevet 20. desember 2005 Skrevet 20. desember 2005 er det tilfeldig at dere skrev innleggene omtrent samtidig? hvem skrev innleggene omtrent samtidig? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 det var i det minste godt. Tusen takk for at du svarte. Jeg ønsker deg en god jul. Har dere forresten behov for ferievikarer til sommeren? Vi har alltid behov for ferievikarer. Med de holdningene du har vist i innlegg siste døgnet, tror jeg dog at dette er lite aktuelt for deg hos oss :-) 0 Siter
Gjest vinterdugg Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Vi har alltid behov for ferievikarer. Med de holdningene du har vist i innlegg siste døgnet, tror jeg dog at dette er lite aktuelt for deg hos oss :-) hehe, og jeg som trodde jeg var den mest infantile av oss. *sette seg ned og furte* 0 Siter
cathlin Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Vi har alltid behov for ferievikarer. Med de holdningene du har vist i innlegg siste døgnet, tror jeg dog at dette er lite aktuelt for deg hos oss :-) Hva betyr smileyen her? 0 Siter
Gjest spørreren Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Hva betyr smileyen her? vennlig uenig? :-) 0 Siter
Gjest vinterdugg Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Vi har alltid behov for ferievikarer. Med de holdningene du har vist i innlegg siste døgnet, tror jeg dog at dette er lite aktuelt for deg hos oss :-) Det vet du ingenting om Nils Håvard. Du er leder ved sykehuset men det betyr ikke at du alene bestemmer hvilke holdninger som er riktige og hvilke som er gale. Med den historien du og kollegaene dine har, burde du heller være litt ydmyk. En god start på veien til en bedre psykiatri hadde kanskje vært et skikkelig oppgjør med de mange mørke kapittlene psykiatrien har. Dette er ting som skjedde for kun noen tiår tilbake. Det meste er kanskje borte, men noen av holdningene sitter muligens igjen? De holdningene er mye værre for pasientene enn holdninger som jeg har om mindre medikamenter, en ledelse som ikke består av psykiatere, og rom for andre behandligsformer enn de dere regner som adekvate. 0 Siter
Gjest bry Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Det vet du ingenting om Nils Håvard. Du er leder ved sykehuset men det betyr ikke at du alene bestemmer hvilke holdninger som er riktige og hvilke som er gale. Med den historien du og kollegaene dine har, burde du heller være litt ydmyk. En god start på veien til en bedre psykiatri hadde kanskje vært et skikkelig oppgjør med de mange mørke kapittlene psykiatrien har. Dette er ting som skjedde for kun noen tiår tilbake. Det meste er kanskje borte, men noen av holdningene sitter muligens igjen? De holdningene er mye værre for pasientene enn holdninger som jeg har om mindre medikamenter, en ledelse som ikke består av psykiatere, og rom for andre behandligsformer enn de dere regner som adekvate. Hvilket sykehus er han leder for???? Enig med deg i at psykiatrien trenger opprustning,men så er det de ressursene da..... Vet om flere psyk.sykehus hvor det jobber "vanlige folk",det er jo mangel på fagfolk. De beste behandlerene og spesialistene må jo være pasientene selv,de har den beste ekspertisen. Var på et sykehus...en skam å si det,men jeg visste mere om psykiske sykdommer enn de ansatte,som omtrent hadde null kompetsnse. Er ikke egoet mitt som løper løpsk,det er sant. Der tok de inn jenter i 20 års alderen uten innsikt i psykiatri i det hele tatt,rett fra gata så og si. Det er betenkelig da.... 0 Siter
Gjest tøysekoppen Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Det vet du ingenting om Nils Håvard. Du er leder ved sykehuset men det betyr ikke at du alene bestemmer hvilke holdninger som er riktige og hvilke som er gale. Med den historien du og kollegaene dine har, burde du heller være litt ydmyk. En god start på veien til en bedre psykiatri hadde kanskje vært et skikkelig oppgjør med de mange mørke kapittlene psykiatrien har. Dette er ting som skjedde for kun noen tiår tilbake. Det meste er kanskje borte, men noen av holdningene sitter muligens igjen? De holdningene er mye værre for pasientene enn holdninger som jeg har om mindre medikamenter, en ledelse som ikke består av psykiatere, og rom for andre behandligsformer enn de dere regner som adekvate. Vel, om jeg noen gang skulle trenge å legges inn på psykehus håper jeg virkelig ikke du er ferievikar der da. For holdningene dine skremmer meg også. Men mest av alt det at du er du så forferdelig bastant. Så jeg håper nok virkelig at du ikke får bli ferievikar i psykiatrien dessverre. Jeg har i grunn vært i tvil om du spøkte eller var alvorlig. Jeg har innerst inne håpet du spøkte med sprsmålet om de trengte ferievikarer. Hvis du virkeig var seriøs så skremmer det meg. 0 Siter
Gjest vinterdugg Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Vel, om jeg noen gang skulle trenge å legges inn på psykehus håper jeg virkelig ikke du er ferievikar der da. For holdningene dine skremmer meg også. Men mest av alt det at du er du så forferdelig bastant. Så jeg håper nok virkelig at du ikke får bli ferievikar i psykiatrien dessverre. Jeg har i grunn vært i tvil om du spøkte eller var alvorlig. Jeg har innerst inne håpet du spøkte med sprsmålet om de trengte ferievikarer. Hvis du virkeig var seriøs så skremmer det meg. du, jeg spurte ikke om hva du mente. 0 Siter
Gjest vinterdugg Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 Vel, om jeg noen gang skulle trenge å legges inn på psykehus håper jeg virkelig ikke du er ferievikar der da. For holdningene dine skremmer meg også. Men mest av alt det at du er du så forferdelig bastant. Så jeg håper nok virkelig at du ikke får bli ferievikar i psykiatrien dessverre. Jeg har i grunn vært i tvil om du spøkte eller var alvorlig. Jeg har innerst inne håpet du spøkte med sprsmålet om de trengte ferievikarer. Hvis du virkeig var seriøs så skremmer det meg. hvilke holdninger? 0 Siter
Gjest ambivalent? Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 hvilke holdninger? ...men nå spør du plutselig om det :-) 0 Siter
Gjest tøysekoppen Skrevet 21. desember 2005 Skrevet 21. desember 2005 du, jeg spurte ikke om hva du mente. Jeg vet at du ikke spurte om det, men det er da lov for folk å svare likevel her? Er ikke dette et diskusjonsforum? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.