Gjest Jeg undertegner ikke Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 Hva er det og hvilke følger har det? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 Først må jeg si at økning av prolactin som følge av SSRI-bruk er ekstremt sjelden. Prolacin er det hormonet som utskilles når barnet suger på brystvorten. Det fører til økt melkeproduksjon i morens bryster. Det hemmer også eggløsning. Dette er grunnen til at amming er en form for prevensjon. Økt prolactin hos ikkeammende kvinner kan føre til melkesekresjon fra brystene og menstruasjonsforstyrrelser. Hos menn kan det føre til økning av bryststørrelsen (gynekomasti) og nedsatt sexlyst og potens. Økt prolactinnivå er den viktigste bivirkningen ved det ellers utmerkede stoffet Risperdal. 0 Siter
Gjest jeg undertegner ikke Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 Først må jeg si at økning av prolactin som følge av SSRI-bruk er ekstremt sjelden. Prolacin er det hormonet som utskilles når barnet suger på brystvorten. Det fører til økt melkeproduksjon i morens bryster. Det hemmer også eggløsning. Dette er grunnen til at amming er en form for prevensjon. Økt prolactin hos ikkeammende kvinner kan føre til melkesekresjon fra brystene og menstruasjonsforstyrrelser. Hos menn kan det føre til økning av bryststørrelsen (gynekomasti) og nedsatt sexlyst og potens. Økt prolactinnivå er den viktigste bivirkningen ved det ellers utmerkede stoffet Risperdal. Først og fremst, takk for svar. Vil bare si at sykepleieren min har sagt at medisiner som er i slekt med risperdal kan senke forbrenninga. Hva med risperdal, kan den det? Det er umulig å få et svar ang det fra legen min og sykepleieren vet ikke det. takknemlig om du kan svare. Mvh 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 Først og fremst, takk for svar. Vil bare si at sykepleieren min har sagt at medisiner som er i slekt med risperdal kan senke forbrenninga. Hva med risperdal, kan den det? Det er umulig å få et svar ang det fra legen min og sykepleieren vet ikke det. takknemlig om du kan svare. Mvh Disse medisinenen senker ikke forbrenningen, men kan påvirke matlysten. Risperdal gjør det svært sjelden. 0 Siter
Gjest jeg undertegner ikke Skrevet 24. desember 2005 Skrevet 24. desember 2005 Disse medisinenen senker ikke forbrenningen, men kan påvirke matlysten. Risperdal gjør det svært sjelden. Takk for svar 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.