Gjest bikkja Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 Jeg har gått på litium i ca to år, nå må jeg trappe ned på en uke og slutt pga tyroksinen ikke stemmer. Hva skjer og hvorfor skjer dette, litiumen var 0,5 i blodet. Håper på svar av NHD 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 Dette tror jeg kan være feilbehandling. Dersom en trenger litium, bør en velge å fortsette samt gi thyroxin i tabletter (Levaxin). Alternaivet kan være å gå over til en annen stemningsstabilisator. I så fall må en ikke trappe ned litium før den nye er trappet opp. Bråseponering av litium over kun en uke er ekstremt risikofylt. Sannsynligheten for ny sykdomsepisode er overhengende. Går du hos en psykiater? 0 Siter
Gjest bikkja Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 Dette tror jeg kan være feilbehandling. Dersom en trenger litium, bør en velge å fortsette samt gi thyroxin i tabletter (Levaxin). Alternaivet kan være å gå over til en annen stemningsstabilisator. I så fall må en ikke trappe ned litium før den nye er trappet opp. Bråseponering av litium over kun en uke er ekstremt risikofylt. Sannsynligheten for ny sykdomsepisode er overhengende. Går du hos en psykiater? Jeg går til bahaldler og fikk beskeden i går. Høres ikke bra ut, får ta de i minst 2 uker halv dose. 0 Siter
Gjest bikkja Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 Jeg går til bahaldler og fikk beskeden i går. Høres ikke bra ut, får ta de i minst 2 uker halv dose. Tar Zoloft og sobril. 0 Siter
Gjest lakeij Skrevet 23. desember 2005 Skrevet 23. desember 2005 hæ? jeg bruker litium og har fått lavt stoffskifte. Skal ikke slutte på litium, men skal få medisin mot stoffskiftet (tyroksin om jeg forstår det rett). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.