Gå til innhold

sobril

Gjest monemane

Anbefalte innlegg

Gjest monemane
Skrevet

er det farlig for meg å ta en halv sobril når det ikke er foreskrevet til meg? Jeg sliter med mye angst og uro...og føler det hadde vært godt med en kveld uten dette siden det er juleaften=/ Er det veldig dumt av meg? Jeg skal kjøre sent i kveld!

Skrevet

Man skal i all hovedsak ikke ta medisiner som ikke er foreskrevet en selv. Men en halv sobril skader neppe. Men om det har en virkning, det er heller ikke sikkert. Jeg fikk sobril to ganger mens jeg var innlagt, det krevdes jo ingen legeundersøkelse for å få det. Bilkjøring skal man alltid være forsiktig med når man har inntatt slike legemidler, men da må du kjenne på formen selv. Det er helt individuelt hvor sterkt man reagerer på en slik tablett.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er ikke farlig for deg.

Dog er jeg skeptisk til kjøringen - spesielt om du ikke er vant til å ta medisinen.

Gjest monemane
Skrevet

Det er ikke farlig for deg.

Dog er jeg skeptisk til kjøringen - spesielt om du ikke er vant til å ta medisinen.

jeg skal ikke kjøre før om åtte timer...er det fortsatt farlig? Vil sobrilen ha noen virkning?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

jeg skal ikke kjøre før om åtte timer...er det fortsatt farlig? Vil sobrilen ha noen virkning?

Det må du kjenne etter om selv. Om du føler deg uopplagt, skal du ikke kjøre.

God jul :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...