org Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Trist å høre om broren din. Da tenker jeg: Han var sikkert mye mer verd enn meg. Jeg er ikke noe for noen. Andre kan erstatte meg, andre kan gjøre det lille gode jeg gjør. En automatisk negativ tanke som kommer av en sykelig tilstand - en depresjon, eller en sannhet. Hvis man først skal gjøre det slutt, er det like greit å ikke gi noe varsel på forhånd? Om broren min var mer verdt enn deg? Man kan ikke måle menneskers verdi slik. Naturligvis er du mye verdt. Du må bare finne det ut selv. Jeg skjønner jo at du sliter tungt. Men kommer du deg ut av depresjonen, løser situasjonen seg, ikke sant? Men jeg vet det ikke er enkelt. Mental Helse kan hjelpe. Har ikke telefonnummeret her, men du finner det enten på nett eller i telefonkatalogen. Ikke tvil på at du er verdt mye for dine nærmeste. Du ER det, det vet jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211578-selvmord-hvordan-forberede-sine-n%C3%A6rmeste/page/2/#findComment-1544513 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avhengig og labil Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Jeg tror ikke det finnes noe liv etter døden. Men jeg tror det finnes et liv _før_. Og det er derfor de fleste av oss som skriver og får svar her på DOL, trenger hverandre. Jeg blir trist og lei meg når du skriver som du gjør. Jeg forstår at livet er tungt og at du ikke orker mer. Men, samtidig ønsker jeg på vegne av oss alle, at du velger å leve videre og forteller oss hvordan det går med deg! Ditt liv er like mye verdt som alle andres. Du er like mye verdt. Kan vi ikke få bli kjent med deg, dine tanker, dine drømmer, håp og dine framtidsplaner, så går vi glipp av noe viktig. Vi trenger akkurat deg. Du er viktig for oss. Mange av oss her på DOL vet veldig godt hva du snakket om. Vi kjenner til den samme smerten du kjenner nå. Vi kan ikke gjøre noe for å lette smerten din. Men du kan gjøre mye for vår. Skriv til oss her. Fortell oss at du ikke gir opp,men at du er sterk og kjemper videre. Det vil gi oss styrke til å kjempe videre når vi selv syns det blir bratte motbakker. Vær så snill..vis oss hvor sterk du egentlig er, for det må du jo være når du tør og skrive til oss alle her. Ikke skuff oss. Vi bryr oss alle sammen! Du er uunværlig! Vel..., trenger ikke være så tøff for å skrive anonymt her. Uansett, nå har jeg fått vite en sak som kan være noe av det som gjør at alt føles så slitsomt. Hvis ting blir mindre slitsomt, gjør det kanskje ikke like mye om jeg ikke ser mening. Så jeg skal se om denne feilen lar seg fikse, jeg skal prøve å gi det en sjans. Sier jeg nå, om et par timer kan jeg si noe helt annet. Takk for respons til dere alle! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211578-selvmord-hvordan-forberede-sine-n%C3%A6rmeste/page/2/#findComment-1545267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.