Gå til innhold

NHD/medisinspørsmål

Anbefalte innlegg

Først vil jeg takke deg NHD for gode svar jeg har fått fra deg i 2005 :)

Det har vist seg at stoffskiftet mitt indirekte har forandret seg fra høyt til lavt pga risperdal (fikk prøvesvar like før jul). Jeg går nå på 2 mg daglig. Det har også ført til at jeg har en del vann i kroppen og manglende menstruasjon.

Jeg har ikke fått noen stoffskiftesykdom slik jeg forsto det på legen min.

Kan det være aktuelt å gå på en stoffskifte medisin, slik du ser det? (feks thyroxin)

Planen er å trappe ned på risperdal. Vil forbrenningen øke igjen og vannet i kroppen gå vekk?

Jeg er overvektig og har problemer med å gå ned i vekt.

Setter pris på svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211627-nhdmedisinsp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Om du skal slutte med Risperdal eller fortsette med Risperdal og thyroxin, kan jeg ikke svare på. Det er en avveining som krever flere opplysninger om deg og syke-og medisinhistorien din.

Uansett skal stoffskiftet ikke forbli lavt.

Spør legen om mens-forstyrrelsene skyldes stoffskiftet eller et forhøyet prolactin (dette er dessverre ganske vanlig på Risperdal).

Om du skal slutte med Risperdal eller fortsette med Risperdal og thyroxin, kan jeg ikke svare på. Det er en avveining som krever flere opplysninger om deg og syke-og medisinhistorien din.

Uansett skal stoffskiftet ikke forbli lavt.

Spør legen om mens-forstyrrelsene skyldes stoffskiftet eller et forhøyet prolactin (dette er dessverre ganske vanlig på Risperdal).

Takk for svar, NHD, og fortsatt god jul og godt nytt år :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...