Gå til innhold

(NHD) Fantastisk virkning eller placebo?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke deprimert lenger

Har brukt Zoloft 50 mg i 1 uke nå, og merket at depresjonen forsvant nesten fra dag 1.

Jeg vet at det egentlig skal ta rundt to uker før man merker en bedring, så jeg lurer på om dette er bare en placebo virkning?

Jeg brukte Cipramil for 5 år siden og det samme skjedde da og, jeg ble bra av depresjonen etter et par dager og forble bra.

I sommer prøvde jeg Cipralex men med null effekt.

For bare litt over en uke siden var jeg så deprimert at det var smertefullt i kroppen, og nå føler jeg meg helt normal.

Dersom dette er placebo så er det utrolig virkningsfullt i hvertfall.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/211630-nhd-fantastisk-virkning-eller-placebo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er også at en kan få virkning nesten på dagen, andre ganger ikke. Placebo er en virksom brikke i nesten all behandling tror jeg, så lykkelig er den som har troen. Men jeg tror at det er mer enn placebo i ditt tilfelle.

Så bra at du har det bedre;o)

God jul videre.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det _kan_ være en fantastisk virkning.

Det kan også være et tegn på at dine depresjoner hører til det bipolare spektrum. Hos pasienter som blir kjempebra på AD etter kort tid, skal en tenke på bipolar lidelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...