Gjest jadaså Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Jeg føler meg veldig paranoid. Jeg tror ikke på de rundt meg når de sier noe bra om meg eler andre. Tenker at alle er falske og at ingen egentlig vil meg noe godt.(Unntatt mor og far...for de kommer alltid til å være der for meg..) Jeg er skeptisk til nesten alt. Iallefall hvis det er noe godt eller bra...da tenker jeg at det helt sikkert er falskt....men alt det vonde er helt ekte!! Jeg har vært deprimert og sliter mye med bekymringer og uro. Jeg tror ikke at antidep kommer til å virke på meg...at det også bare er noe som er falskt..og at folk er lettlurte...! Jeg føler at jeg kommer til å være sånn her for alltid...og at ingenting hjelper meg...=( Egentlig vil jeg bare være glad og ha det godt og stole på de rundt meg! Jeg skjønner at jeg tenker helt i ville baner...men tankene kommer tilbake..akkurat som om de forfølger meg...=( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211820-skeptisk-til-alt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bry Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Har det sånn jeg også,tror ikke på noe av det posetive folk sier til meg,er vanskelig å ta til seg sånt. Men det negative,det stemmer selvsakt....hmmmf. En psykolog sa til meg en gang, at mitt problem er dårlig selvbilde osv,og det hadde jeg ingen grunn til å ha. Det har vel noe å gjøre med hvilken tanker man har om seg selv....hvordan man takler det andre sier. Men en sa til meg at når noen gir deg skryt,skal du si takk,ellers blir det en fornærmelse ovenfor den som skryter av deg også. F.eks hvis noen sier"så fin du var i dag"...og du sier"nei"og tenker..det mener du ikke. Det kan såre den andres følelser,som faktisk syns at du var fin i dag,eller syns du var flink...osv. Det er ikke lett å være glad i seg selv,men det er lett å være misstenksom ovenfor andre,hva er motivet bak..på en måte. Forstår deg godt,men prøv iallefall...... Prøv å ta imot posetive ord!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211820-skeptisk-til-alt/#findComment-1544953 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rose23 Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Har det sånn jeg også,tror ikke på noe av det posetive folk sier til meg,er vanskelig å ta til seg sånt. Men det negative,det stemmer selvsakt....hmmmf. En psykolog sa til meg en gang, at mitt problem er dårlig selvbilde osv,og det hadde jeg ingen grunn til å ha. Det har vel noe å gjøre med hvilken tanker man har om seg selv....hvordan man takler det andre sier. Men en sa til meg at når noen gir deg skryt,skal du si takk,ellers blir det en fornærmelse ovenfor den som skryter av deg også. F.eks hvis noen sier"så fin du var i dag"...og du sier"nei"og tenker..det mener du ikke. Det kan såre den andres følelser,som faktisk syns at du var fin i dag,eller syns du var flink...osv. Det er ikke lett å være glad i seg selv,men det er lett å være misstenksom ovenfor andre,hva er motivet bak..på en måte. Forstår deg godt,men prøv iallefall...... Prøv å ta imot posetive ord!!!! Sug til deg alt det positive som blir sagt til deg. Dersom du er flink til å gi andre ros og komplement, vil du garantert få flere igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211820-skeptisk-til-alt/#findComment-1545649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest radiocure Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Sug til deg alt det positive som blir sagt til deg. Dersom du er flink til å gi andre ros og komplement, vil du garantert få flere igjen. Årsakene kan vel være mange. Noen ganger er det passiv aggresjon som er problemet, at en ubevisst legger ekstra vekt på det negative. Du skriver at du er paranoid og skeptisk - det er ofte problemer som henger sammen med en depresjon som du nevner at du har. Slike ting går seg som regel til - men man må tillate seg å både bli såret - og gledet. Det siste er ofte det vanskeligste. Hva med å forsøke lamictal? Jeg forsøkte først flere AD men de pakket bare følelsene inn. Nå har jeg brukt lamictal en stund, og tror faktisk at medisinen fungerer. lykkelykke til : ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/211820-skeptisk-til-alt/#findComment-1545825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.