Gå til innhold

Mulig med behandling? NHD

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ikke NHD men, nei.

Om behandleren ikke tar sikte på en nobelpris eller er en selvpiner så er det rimelig vanskelig. Jeg er glad jeg ikke er nødt til å tilbringe tid sammen med vedkommende.

"Jeg er glad jeg ikke er nødt til å tilbringe tid sammen med vedkommende."

dette var idiotisk sagt av deg.

Personen kan selvsakt behandles,men trenger proffesjonell hjelp.

Dette skal ikke du ta på deg,men forstår at du er bekymret for din venn.

Håper personen får hjelp,alle er like mye verdt og fortjener en kjangs.Godt personen har en venn som deg,ikke alle som bryr seg om hverandre.

Tror vennen din trenger en tur til legen jeg,kanskje du kan bli med?

Så fint at du bryr deg..C",)

Nils Håvard Dahl, psykiater

Behandling med det mål "å bli bra" tror jeg ikke er mulig.

Paranoiaen kan behandles med små doser antipsykotisk medikasjon.

Jeg blir alltd skeptisk når antisosiale vil behandles. Hva er motivet? Skal de ha lettere soning? Skal de hindre et samlivsbrudd? Har de noen genuin interesse av å endre seg, eller er det for å oppnå en kortsiktig fordel?

Jeg tror lite på at behandling vil nytte her. Om den skal nytte, må den være hyppig, regelmessig og langvarig. Med det mener jeg ukentlig i 3-5 år hos en meget kompetent behandler.

Om personen blir litt mindre antisosial og narsissistisk, skal en være fornøyd.

Annonse

Jeg blir alltd skeptisk når antisosiale vil behandles. Hva er motivet? Skal de ha lettere soning? Skal de hindre et samlivsbrudd? Har de noen genuin interesse av å endre seg, eller er det for å oppnå en kortsiktig fordel?

Jeg tror lite på at behandling vil nytte her. Om den skal nytte, må den være hyppig, regelmessig og langvarig. Med det mener jeg ukentlig i 3-5 år hos en meget kompetent behandler.

Takk for svar.

Vedkommende vil selv ikke behandles, men omgivelsene ønsker det.

Så da mener du med andre ord at denne personen,skal gis opp?

Til H....med han?

Nå forstår jeg systemet bedre,det er rett det mangen tror,men du kan jo legge til at dette er ditt synspukt.....

Du er ganske bastant til tider du også,og hvordan vet du at det alltid er hold i det du sier........???

Dette er din mening,en annen psykiater hadde kaskje ikke gitt opp så lett,sorry måtte bare si det.

Ikke vondt ment...C",)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...