Gå til innhold

Hvorfor ikke medisiner ? (NHD)

Anbefalte innlegg

Gjest skjønner ikke

jeg har gått lenge i behandling hos psykiater, og jeg har også gått noen år på antidepressiva.

At man blir følelsesavstumpet av å gå på Ad er en sannhet med store modifikasjoner. Finner du rett medisin opplever en ofte det motsatte. jeg har prøvd medisiner som avstumpet meg litt(og i mitt tilfelle var det efexor, men dette er så individuelt), og etter en stund valgte vi å prøve en annen medisin.

Man blir ikke avhengig av antidepressiva, selv om en må trappe den opp og ned på en forsvarlig måte. Hvis du fortsatt blir deprimert etter nedtrapping etter noen år på AD, betyr dette nok at hjernen din fortsatt trenger hjelp til opprettholdelsen av en god balanse mellom signalstoff i hjernen.

Jeg er ikke meg selv uten antidepressiva. Det er med AD jeg har sjansen til å bli mer den personligheten jeg egentlig er. jeg ville tatt sjansen, og så ville jeg trappet svært rolig opp, spurt om sobril hvis det skulle bli vanskelig i en overgangsperiode. Etter en tre måneder,( eller det vil psyken din vite,) vurderer dere om dette er en god medisin eller om dere skal forsøke en annen. De virker så utrolig forskjellig fra folk til folk,og ofte må en prøve seg litt frem. På fjerde forsøk fant jeg min. Noen finner den på første. Og bivirkningslisten må en lese, men dog med en liten klype salt.(Utrolig mange ulike medisiner har bivirkningslister lange som år.)

Vh

Jeg skal ta opp dette med behandler, jeg.. Så får vi se.. Takk for at du har gjort meg litt klokere:) Lykke til videre med din behandling!

Fortsetter under...

Hei og takk for at du svarte:) Besøk av psykiatrisk sykepleier - får du det selv? Vet du om "hvem som helst" kan få en slik ordning?

Alle som sliter psykisk har rett på psykiatrisk sykepleier ja....

Hadde det før,det var så fint.

Vi ble gode venner også,stolte på henne og vi snakket om alt.

Hun kom hjem til meg og vi hadde mye kontakt på sms og på tlf ellers,vi var også på cafe sammen,det var veldig posetivt for meg.

Annbefaler dette på det sterkeste,håper du får en snill og kjærlig,gavmild og god person,det hadde jeg.

Er veldig takknemlig for tiden vi fikk sammen....C",)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...