Gå til innhold

Hvilken jobb har du og hvilken lønn har du?

Anbefalte innlegg

Gjest lærern
Skrevet

Svært fornøyd med jobben, og OK lønn synes jeg. Er adjunkt med opprykk og jobber i vgs.og tjener 312.000,-

Gjest sandex
Skrevet

Jeg jobber i et sentralbord, er misfornøyd, fordi jeg har fem års høyskole utdannelse. (Har nettopp begynt og ser etter annen jobb) Tjener bare i overkant av 240000 i året!!!!!

Det er en skandale, spør du meg!!!! Hadde tjent bedre i Polen.

Hehe... for en sentralbordjobb kan man vel ikke vente mer :) Og med 5 års utdanning bør du kanskje se deg om etter en jobb som passer til utdanningen - da kommer sikkert lønnen sin ja :)

Gjest sandex
Skrevet

For ikke gjøre noe!!!!!!!!

Da skulle du ha prøvd deg en uke i avisa vår. Å skrive selve artikklene er faktisk bare 1/4 del av jobben.

Jeg har omtrent fem timer overtid hver uke, jobber ca. to helger i måneden, og vi springer ræva av oss hele dagen. På lillejulaften jobbet jeg fra 08.00 til 21.00 for å få ut siste avisa, så ikke kom å si at vi ikke gjør noe!

Det er faktisk mye større arbeidspress i små aviser, enn de store som kommer ut hver dag fordi vi er så få. Men lønna er omtrent det tredobbelte i de største avisene.

Det var nok bare for å provosere :) Alle vet da at journalister har en travel jobb!

Gjest sandex
Skrevet

Førstekonsulent i staten og tjener 3300000 i året. Er fornøyd med lønne, men jobben er kjedelig.

Heheh.. ja, hadde jeg tjent over 3 millioner, så hadde jeg også vært fornøyd :)

Skrevet

Jeg er idrettskonsulent med ca. 310 000,- i året.

Kjempespennende jobb, men veldig krevende i perioder. Synes jeg tjener bra, jeg, og er egentlig fornøyd.

Hva gjør en idrettskonsulent? Hørtes litt interresant ut. Hvilken utdanning kreves?

Gjest Idrettskonsulenten
Skrevet

Hva gjør en idrettskonsulent? Hørtes litt interresant ut. Hvilken utdanning kreves?

Det kommer litt an på hvilken gren man er konsulent innen. De som er idrettskonsulenter for ski, bør ha stor interesse for ski. Tilsvarende for orientering, vektløfting osv.

Idrettskonsulentene drifter stort sett all aktiv idrett innenfor sin gren innenfor et gitt geografisk område. F.eks. lager terminlister/lager kampoppsett/bestiller arenaer/haller, inviterer til og tar imot påmelding til aktivitet osv.

Mange idrettskonsulenter har idrettsfag på Idrettshøyskolen, eller idrettsadministrasjon fra høgskolen i Bø (?). Jeg har bare lang erfaring fra min idrett og bred merkantil bakgrunn, altså ingen spesifikk idrettsutdannelse.

Gjest Vegrits
Skrevet

Hvilken sentralbordjobb krever fem års høyskoleutdannelse?

Lønnsdannelse skjer vel på grunnlag av den jobben en gjør og ikke på grunnlag av antall år på skole?

Det var meget intelligente spørsmål, som jeg aldri før har tenkt på!!

Tusen takk!!

Har aldri slått meg at jeg ikke trengte skole for å jobbe her..

Skrevet

Jeg jobber i et sentralbord, er misfornøyd, fordi jeg har fem års høyskole utdannelse. (Har nettopp begynt og ser etter annen jobb) Tjener bare i overkant av 240000 i året!!!!!

Det er en skandale, spør du meg!!!! Hadde tjent bedre i Polen.

Hvorfor i all verden jobber du der, da? ;)

Gjest vegrits
Skrevet

Hvorfor i all verden jobber du der, da? ;)

Du har kanskje ikke fått med deg at det har vært vanskelig å få seg jobb for akademikere i det siste? :)

Noe må jo man leve av, vet du.

Skrevet

Jeg er dasstømmer med opprykk og tjener på provisjonsbabsis avhengig av vekten på kloakkinnholdet.

Og oppfordrer alle i mitt område til å drite tungt.

For øvrig er vi nesten utryddet som yrkesgruppe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...