Gå til innhold

Nils Håvard Dahl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• thinkerbell

4

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

• gunter

1

• vanadium

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest jeg undertegner ikke

Jeg må si jeg også reagerte på dette. I meget stor grad.

Jeg håper NHD svarer i utfyllende grad på dette spørsmålet. Jeg mener at han bør og må ha forståelse for at de som dessverre ser seg nødt til å gå på ssri, har en del bivirkninger som hemmer deres liv. Dette kvalifiserer overhodet ikke til en betegnelse "sutregnål"

Begrepet "sutregnål" er langt i fra en vitenskapelig betegnelse og jeg håper han vil utdype denne mer saklig.

Jeg må si jeg også reagerte på dette. I meget stor grad.

Jeg håper NHD svarer i utfyllende grad på dette spørsmålet. Jeg mener at han bør og må ha forståelse for at de som dessverre ser seg nødt til å gå på ssri, har en del bivirkninger som hemmer deres liv. Dette kvalifiserer overhodet ikke til en betegnelse "sutregnål"

Begrepet "sutregnål" er langt i fra en vitenskapelig betegnelse og jeg håper han vil utdype denne mer saklig.

Enig med dere,reagerte på dette "sutregnåle greiene".

Virker som han er sliten og lei av psykitriske pasienter,han kan til tiden være ganske "skarp"

Mener han bør passe seg litt,for han vet vel i grunn svært lite om personen som skriver,ikke nok til å kalle dem "sutregnålere" iallefall,og hva innebærer det enentlig?

Kanskje han er iferd med å utvikle et psykisk problem selv,føler på energiene hans,at han enkelte ganger er bortimot sint og irritert.

Men han har selv valgt dette yrket......

Gjest en mamma i nord

Med håpet er det som med tyngdeloven:Med en veldig kraft blir mennesket dratt mot håpet.

Det er derfor pasientens håp er legens hemmelige våpen.

Det er en skjult ingrediens i enhver foreskrivelse.

Mener du at legene ikke burde gi pasienter håp om at ssri kan gi dem en bedre hverdag???

Eller hva mener du egentlig?

Med håpet er det som med tyngdeloven:Med en veldig kraft blir mennesket dratt mot håpet.

Det er derfor pasientens håp er legens hemmelige våpen.

Det er en skjult ingrediens i enhver foreskrivelse.

Dette gjelder vell i høyeste grad for feks. eye-q og andre helsekostbehandlinger også i tillegg til psykiatrimedisin og kreftmedisin..

Annonse

Mener du at legene ikke burde gi pasienter håp om at ssri kan gi dem en bedre hverdag???

Eller hva mener du egentlig?

Mener at de bruker håp for lite,så tror du tolket det omvendt,det er håp som trengs!!!!

I alle sammenhenger,bør håp være en ingrediens.

Mente ikke eksakt når det gjelder ssri.....

Mener bare å kunne antyde at etter det jeg har lest av tidligere innlegg av NHD,tar han håpet ifra folk istedenfor å gi dem håp.

Det er jo en sørgelig affære hvis det er sånn psykiatrien skal være......

Mener at de bruker håp for lite,så tror du tolket det omvendt,det er håp som trengs!!!!

I alle sammenhenger,bør håp være en ingrediens.

Mente ikke eksakt når det gjelder ssri.....

Mener bare å kunne antyde at etter det jeg har lest av tidligere innlegg av NHD,tar han håpet ifra folk istedenfor å gi dem håp.

Det er jo en sørgelig affære hvis det er sånn psykiatrien skal være......

På hvilken måte mener du at NHD tar håpet i fra folk?

Jeg synes tvert i mot at NHD over det hele formidler realistisk håp.

Jeg tenker at det blir feil å formidle falske forhåpninger i psykiatrien som i somatikken.

På hvilken måte mener du at NHD tar håpet i fra folk?

Jeg synes tvert i mot at NHD over det hele formidler realistisk håp.

Jeg tenker at det blir feil å formidle falske forhåpninger i psykiatrien som i somatikken.

Realistisk...?

Hva som er realistisk og urealistisk kan diskuterest.

Det er jo alt etter øynene som ser...tenk på det!

Det er mangen psykiatere med mangen ulike meninger.

Å si ti en psykiatrisk pasient at det ikke er håp,kanskje realistisk,men veldig lite logisk,eller er det det han vil,at de skal ta livet sitt?

Finito,sorry ikke håp for deg.

Dessuten,når det gjelder somatiske sykdommer,er ikke alle leger bastante der heller.

Det er ikke over,før det er over.....Ikke lag guruer av psykiatere og leger da,de er bare mennesker.....

Realistisk...?

Hva som er realistisk og urealistisk kan diskuterest.

Det er jo alt etter øynene som ser...tenk på det!

Det er mangen psykiatere med mangen ulike meninger.

Å si ti en psykiatrisk pasient at det ikke er håp,kanskje realistisk,men veldig lite logisk,eller er det det han vil,at de skal ta livet sitt?

Finito,sorry ikke håp for deg.

Dessuten,når det gjelder somatiske sykdommer,er ikke alle leger bastante der heller.

Det er ikke over,før det er over.....Ikke lag guruer av psykiatere og leger da,de er bare mennesker.....

Du skriver at det er mang en mening blant psykiatere. Har du eksempler? Jeg har ikke hørt om noen annen enn psykologen "Finnøy" og hennes korstog mot SSRI. Jeg har hvert i psykiatrien noen år og opplever legene som samkjørte.

I innlegget ditt skriver du:

Jeg personlig ønsker i møte med helsevesenet at de skal fortelle det som statistisk er sant. Samtidig som jeg ønsker at helsepersonell skal være klar over at jeg ikke ER statistikken, men et nummer i den.

Du skriver videre:

Finito,sorry ikke håp for deg. Dessuten,når det gjelder somatiske sykdommer,er ikke alle leger bastante der heller.

Jeg tenker at det er ikke alltid det er noe en kan helbrede sykdommer. Det gjelder både psykiske og fysiske.

KANSKJE BURDE ENKELTE SLUTTE Å BENEKTE AT DE ER SYKE. SLUTTE OG SPRINGE RUNDT ETTER DET ENE HELSEKOSTMIDDELET ETTER DET ANDRE. OG INNFINNE SEG MED AT DE FAKTISK HAR EN SYKDOM. OG BRUKE KREFTENE SINE PÅ Å FINNE UT HVORDAN DE KAN LEVE BEST MULIG MED DE BEGRENSNINGENE DE HAR FÅTT I LIVET.

Jeg gjør ikke leger til guruer, men jeg har tiltro til de.

Hvorfor ikke ta det som det det er? Sutregnål! Er nå det så ille da? Tror det er viktig å huske på at langt flere faktisk får et mye bedre liv med anti-depressiver hvis de bare får den riktige typen som hjelper dem.

Er du så uheldig å få en bivirkning du ikke "greier" å leve med så er det jo bare å slutte og forsøke noe annet. Ikke nødvendig å skremme alle andre fra å prøve medisiner.

Det virker også som om noen aldri blir ferdige med å "sutre" seg om de forferdelige bivirkningene de opplevde den gang, og vil aldri i livet prøve dette på nytt.

Hvis du fikk en antibiotika-kur og reagerte allergisk, hadde du da tord prøve et annet merke neste gang du ble syk?

Synes mange er så veldig mistenksomme og skeptiske til å motta medisisk behandling, ville du hvert det hvis du fikk en fysisk sykdom? Eller er det rett og slett ubehandlet depresjon eller psykisk sykdom som fører til denne skepsisen?

Jeg er av den mening at fasiten på dette tema som sutregnålerne har, er så omfattende at ingen innehar den hele og fulle oversikt over AD og dens virkning/bivirkning.

Samtidig som det er en liten gruppe (eller stor - aner ikke) som sutrer på nettet, så er det mange der ute som bruker dette og ikke sier noe om det på nettet eller i andre fora uansett om de er fornøyd eller ikke.

Det som måtte være interessant etter min mening er å samle de erfaringene blant de som sutrer på nettet, og andre som ikke er på nettet og prøve og finne ut hvorfor de får så dårlig erfaring med bruken. Finne en fellesnevner, og kanskje komme videre i forskningen på slike medisiner.

Da kunne man kanskje komme til en konklusjon om hvem som kan ta dette og ikke. Men slikt noe tar enormt med tid og ressurser da.

Annonse

Jeg er av den mening at fasiten på dette tema som sutregnålerne har, er så omfattende at ingen innehar den hele og fulle oversikt over AD og dens virkning/bivirkning.

Samtidig som det er en liten gruppe (eller stor - aner ikke) som sutrer på nettet, så er det mange der ute som bruker dette og ikke sier noe om det på nettet eller i andre fora uansett om de er fornøyd eller ikke.

Det som måtte være interessant etter min mening er å samle de erfaringene blant de som sutrer på nettet, og andre som ikke er på nettet og prøve og finne ut hvorfor de får så dårlig erfaring med bruken. Finne en fellesnevner, og kanskje komme videre i forskningen på slike medisiner.

Da kunne man kanskje komme til en konklusjon om hvem som kan ta dette og ikke. Men slikt noe tar enormt med tid og ressurser da.

nå er det ikke bare på nettet folk sutrer, 'prozac nation' anyone?

Ideen om at man tar en pille og blir "kurert" er tiltalende, men slik fungerer det faktisk ikke.

Her er det snakke om mennesker, med problemer. Noen sammenlignet depresjon med kreft, det er jeg veldig enig i, og ville man si til en kreftpasient, her ta denne pillen, så ser vi hva mer vi kan gjøre om 3 måneder!

Samtidig er jeg enig, det er mye "sutregnål" i psykiatrien, folk bruker diagnosene sine som unnskyldninger for ikke å gjøre ting/leve et liv. Ofte trenger folk et "spark i baken", jeg har møtt mange psykiatere med langt flere kyniske utsagn en Nils Håvard Dahls, og de er også de som har hjulpet meg mest.

Sannheten kan svi, men man må vel reflektere hvorfor den gjør det!

Du skriver at det er mang en mening blant psykiatere. Har du eksempler? Jeg har ikke hørt om noen annen enn psykologen "Finnøy" og hennes korstog mot SSRI. Jeg har hvert i psykiatrien noen år og opplever legene som samkjørte.

Jeg personlig ønsker i møte med helsevesenet at de skal fortelle det som statistisk er sant. Samtidig som jeg ønsker at helsepersonell skal være klar over at jeg ikke ER statistikken, men et nummer i den.

Du skriver videre:

Finito,sorry ikke håp for deg. Dessuten,når det gjelder somatiske sykdommer,er ikke alle leger bastante der heller.

Jeg tenker at det er ikke alltid det er noe en kan helbrede sykdommer. Det gjelder både psykiske og fysiske.

KANSKJE BURDE ENKELTE SLUTTE Å BENEKTE AT DE ER SYKE. SLUTTE OG SPRINGE RUNDT ETTER DET ENE HELSEKOSTMIDDELET ETTER DET ANDRE. OG INNFINNE SEG MED AT DE FAKTISK HAR EN SYKDOM. OG BRUKE KREFTENE SINE PÅ Å FINNE UT HVORDAN DE KAN LEVE BEST MULIG MED DE BEGRENSNINGENE DE HAR FÅTT I LIVET.

Det med store bokstaver,var det et hint til meg,tror du jeg er syk??????

Morsomt!!!!!

Har jeg sakt at jeg er imot ssri på noen måte?

De får vel ta det de som vil i øst og vest!

Men vet at ssri prepatatene ikke er skikkelig utprøvd,vet du det?

Ha så mye tiltro til helsevesenet som du vil,for all del......

Det er jo kjempeflott det at du er fornøyd med helse Norge,ingenting er bedre enn det.

Men ikke alle har så gode erfaringer som deg,det må du tenke på,mangen er døde fordi helsevesenet ikke gjør jobben sin....for å være realistisk.

Gjest bry deg om gode råd

Morsomt!!!!!

Det er jo kjempeflott det at du er fornøyd med helse Norge,ingenting er bedre enn det.

Men ikke alle har så gode erfaringer som deg,det må du tenke på,mangen er døde fordi helsevesenet ikke gjør jobben sin....for å være realistisk.

Tror og håper at alle faste brukere av forum skjønner at du er ganske syk bry.

Tror det vil være lurt om du tar medisinene dine og holder deg borte fra DOL noen uker :-)

Du skriver videre:

Har også hvert i psykiatrien noen år,og der er de ikke samkjørte,men meget splittet!

Men de mest seriøse psykologer og psykiatere jeg har vært til

Har også hvert i psykiatrien en stund,deler ikke dine erfaringer,de er ikke samkjørt men splittet.

Er jeg syk tror du?

Har diagnosen PTSD,altså er det ikke genetisk eller psykisk i og for seg,men er blitt "syk" pga noe andre har påført meg.

Mine evner er jeg født med og de er reelle i aller høyeste grad,men kan bli forvirret til tider.....sant nok.

Men å ha innteresser for alternativ.med osv er ikke sykt,heller omvendt....

Har psykiatrien kommet seg så mye lenger,burde de ikke som i f.eks Danmark inkludere Jung?

Var Jung syk etter din mening?

Sorry,måtte bare si det.

Ha det gost,måtte du få all den hjelpen du trenger,det fortjener du,siden du er en tro og sann mønster pasient.

Ikke ta alt så seriøst da....

Ha det godt....C",)

Morsomt!!!!!

Ja, Bry. Det var et hint. Jeg har fulgt innleggene dine og tror at du er veldig syk.

Jeg håper at du blir frisk..

Når det gjelder helsevesenet så redder det betraktelig flere liv enn det utslukker. Leger, sykehus og medisiner er det som gjør at vi har den høye levealderen i Norge som vi har.

Ja, Bry. Det var et hint. Jeg har fulgt innleggene dine og tror at du er veldig syk.

Jeg håper at du blir frisk..

Når det gjelder helsevesenet så redder det betraktelig flere liv enn det utslukker. Leger, sykehus og medisiner er det som gjør at vi har den høye levealderen i Norge som vi har.

Så du mener det?

Javel,det må du vel få lov til..........

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...