Gå til innhold

Nils Håvard Dahl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• thinkerbell

4

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

• gunter

1

• vanadium

1

Mest aktive i denne tråden

Har også hvert i psykiatrien noen år,og der er de ikke samkjørte,men meget splittet!

Men de mest seriøse psykologer og psykiatere jeg har vært til

Har også hvert i psykiatrien en stund,deler ikke dine erfaringer,de er ikke samkjørt men splittet.

Er jeg syk tror du?

Har diagnosen PTSD,altså er det ikke genetisk eller psykisk i og for seg,men er blitt "syk" pga noe andre har påført meg.

Mine evner er jeg født med og de er reelle i aller høyeste grad,men kan bli forvirret til tider.....sant nok.

Men å ha innteresser for alternativ.med osv er ikke sykt,heller omvendt....

Har psykiatrien kommet seg så mye lenger,burde de ikke som i f.eks Danmark inkludere Jung?

Var Jung syk etter din mening?

Sorry,måtte bare si det.

Ha det gost,måtte du få all den hjelpen du trenger,det fortjener du,siden du er en tro og sann mønster pasient.

Ikke ta alt så seriøst da....

Ha det godt....C",)

Så vidt jeg vet så er ikke PTSD noe genetisk, men som du sier noe du er blitt påført.

Jeg tenker at det er en sykdom en har, selv om den ikke er genetisk. Men det er selvfølgelig ikke noe en skal føle skam over. Det er de som har påført deg traumer som burde skamme seg. Å bære andres skam er ikke sunt.

Det er mer i gaten du nevner "dine evner" at jeg tenker at du er syk. Det kombinert med at du har uttrykt at du ikke tror at psykoser finnes i tillegg til at du har gitt en del råd på forumet som har hvert på grensen til farlig.

Når det gjelder faglig uenighet. Så har jeg opplevd det slik at de ulike profesjonene innad har den samme måten å se ting på. Psykologene ser gjerne ting annerledes enn psykiaterene og setter derfor andre diagnoser og anbefaler annen behandling.

Jeg er ingen mønsterpasient, men er ikke så syk akkurat nå at jeg mangler innsikt i sykdommen. Det hender jeg mangler det, og jeg ser det som regel ikke før lenge etter...

Ja, ja ha det bra Bry.

Så vidt jeg vet så er ikke PTSD noe genetisk, men som du sier noe du er blitt påført.

Jeg tenker at det er en sykdom en har, selv om den ikke er genetisk. Men det er selvfølgelig ikke noe en skal føle skam over. Det er de som har påført deg traumer som burde skamme seg. Å bære andres skam er ikke sunt.

Det er mer i gaten du nevner "dine evner" at jeg tenker at du er syk. Det kombinert med at du har uttrykt at du ikke tror at psykoser finnes i tillegg til at du har gitt en del råd på forumet som har hvert på grensen til farlig.

Når det gjelder faglig uenighet. Så har jeg opplevd det slik at de ulike profesjonene innad har den samme måten å se ting på. Psykologene ser gjerne ting annerledes enn psykiaterene og setter derfor andre diagnoser og anbefaler annen behandling.

Jeg er ingen mønsterpasient, men er ikke så syk akkurat nå at jeg mangler innsikt i sykdommen. Det hender jeg mangler det, og jeg ser det som regel ikke før lenge etter...

Ja, ja ha det bra Bry.

Har jeg gitt råd som er på grensen til farlig?

Da beklager jeg selvsakt til de det gjelder,alt jeg har gitt av råd har hvert velment.

Men hva er galt med å ha evner?

Det er jo ikke noe sykt med det......

Kommer visst ingen vei med dette vi,jeg er vel en av de håpløse i dine øyne.

Det er trist...men men....

Ja ha det godt....

Annonse

Da beklager jeg selvsakt til de det gjelder,alt jeg har gitt av råd har hvert velment.

Ja ha det godt....

Du er ikke håpløs. Overhode ikke! Jeg tror du er syk, og ikke håpløs...

Syk,hvordan da?

Håper du har en begrunnelse...

Fordi om jeg har "sånne" evner er jeg syk?

Nei, det er ikke bare "evnene" dine som gjør at jeg tror du er syk. Enkelte har fått "evner". Det er måten du svarer på forum kombinert med evnene dine som bekymrer.

En gang jeg ble innlagt på psykiatrisk så kom en ung mann bort til meg, rakte ut hånda og sa: "Jeg er Jesus Kristus".

Han hadde også fått evner...

Tror ikke du er riktig der helt enda, og håper du ikke kommer dit.

Ja ha det godt....

Hverdagen kaller igjen :)

God natt.

Nei, det er ikke bare "evnene" dine som gjør at jeg tror du er syk. Enkelte har fått "evner". Det er måten du svarer på forum kombinert med evnene dine som bekymrer.

En gang jeg ble innlagt på psykiatrisk så kom en ung mann bort til meg, rakte ut hånda og sa: "Jeg er Jesus Kristus".

Han hadde også fått evner...

Tror ikke du er riktig der helt enda, og håper du ikke kommer dit.

Kan si hvor langt jeg har kommet,tror alle er ett og det samme,det finnes bare en av oss og alt henger sammen.

Vi er av det samme og blir til det samme etter vår fysiske død,nei jeg er ikke jesus kristus,men jesus kristus er meg..en del av meg.

Og du er meg og jeg er deg,alle er ett....

Det er en tro,ikke en sykdom.

Sånn nå er det sakt.

Så da den personen presenterte seg som jesus kristus,hadde han rett på en måte,det er alle,for alle er ett.

Mener ikke at andre skel tro på det,men jeg tror på det.Prøver ikke å frelse noen,ville bare hjelpe.

Beklager,dette var nok ikke den rette plassen for meg da, hvis jeg skader andre med mine svar.

Gjest en mamma i nord

Mener at de bruker håp for lite,så tror du tolket det omvendt,det er håp som trengs!!!!

I alle sammenhenger,bør håp være en ingrediens.

Mente ikke eksakt når det gjelder ssri.....

Mener bare å kunne antyde at etter det jeg har lest av tidligere innlegg av NHD,tar han håpet ifra folk istedenfor å gi dem håp.

Det er jo en sørgelig affære hvis det er sånn psykiatrien skal være......

Ja det er i så fall en sørgelig ting om det er sånn det er. Beklager at jeg misforsto deg.

Annonse

nå er det ikke bare på nettet folk sutrer, 'prozac nation' anyone?

Ideen om at man tar en pille og blir "kurert" er tiltalende, men slik fungerer det faktisk ikke.

Her er det snakke om mennesker, med problemer. Noen sammenlignet depresjon med kreft, det er jeg veldig enig i, og ville man si til en kreftpasient, her ta denne pillen, så ser vi hva mer vi kan gjøre om 3 måneder!

Samtidig er jeg enig, det er mye "sutregnål" i psykiatrien, folk bruker diagnosene sine som unnskyldninger for ikke å gjøre ting/leve et liv. Ofte trenger folk et "spark i baken", jeg har møtt mange psykiatere med langt flere kyniske utsagn en Nils Håvard Dahls, og de er også de som har hjulpet meg mest.

Sannheten kan svi, men man må vel reflektere hvorfor den gjør det!

ja enig, dette var riktig godt skrevet.

Les svarene du får fra andre også...

Synd du ikke skjønner deg selv....

Det er greit at du sier ifra men ha nå ihvertfall mot til å stå frem med ditt eget nick. "Bry" er aldeles oppegående og i full stand til å ta i mot kritikk. Jeg er ikke alltid enig i hva hun skriver men hun har da like mye rett til å være her som resten av brukerene. At vedkommende har et annet syn og en annen "tro", -ja.. so what.

Gjest bry deg om gode råd

Det er greit at du sier ifra men ha nå ihvertfall mot til å stå frem med ditt eget nick. "Bry" er aldeles oppegående og i full stand til å ta i mot kritikk. Jeg er ikke alltid enig i hva hun skriver men hun har da like mye rett til å være her som resten av brukerene. At vedkommende har et annet syn og en annen "tro", -ja.. so what.

Problemet er ikke religionen og det prepsykotiske i seg selv.

Problemet er at det brukes som eneste referanse når hun gir råd til syke. Jfr hennes innlegg kl. 23.10

Problemet er ikke religionen og det prepsykotiske i seg selv.

Problemet er at det brukes som eneste referanse når hun gir råd til syke. Jfr hennes innlegg kl. 23.10

Ja, jeg ser det og akkurat det hun skrev der fikk meg noe bekymret.

Men, jeg liker henne. Hun har et stort hjerte. Og jeg håper hun fortsetter å være her. Ingen av dem som er her er vel i grunnen riktig vel bevart :-) Dessuten er hun ikke ansatt som fagperson.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...