Gjest bry Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Ja, jeg ser det og akkurat det hun skrev der fikk meg noe bekymret. Men, jeg liker henne. Hun har et stort hjerte. Og jeg håper hun fortsetter å være her. Ingen av dem som er her er vel i grunnen riktig vel bevart :-) Dessuten er hun ikke ansatt som fagperson. Hei det er meg!! Tusen takk for det fine du skrev om meg,gjorde litt godt,har bare lyst å grine. Passer vel ikke så godt her på denne siden,får heller prate om sånne ting med folk som fortår,dette er jo tross alt en psykiatri side,kunne vel ikke forventet noe annet. Men føler det har hjulpet meg å hatt noen å "prate" med her inne,og håper du vet at alle råd jeg har gitt har vært godt ment. Får vel si hade til deg da,føler vi fikk litt kontakt mens jeg var her. Men jeg er ikke ute etter å gjøre folk dårlige,eller lede dem i villrede.... Så takk for meg,mente ikke noe vondt med innleggene mine. Lykke til videre med chattingen her inne,du er iallefall en snill og god person,med et stort hjerte,det føler jeg.... Lykke til videre da thinkerbell...C",) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212196-nils-h%C3%A5vard-dahl/page/3/#findComment-1548937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rota Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Tror og håper at alle faste brukere av forum skjønner at du er ganske syk bry. Tror det vil være lurt om du tar medisinene dine og holder deg borte fra DOL noen uker :-) Og jeg tror og håper at slike innlegg som dette ikke blir noe som blir vanlig i det nye året 2006. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212196-nils-h%C3%A5vard-dahl/page/3/#findComment-1548938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest printa Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Ok....du skal bli kvitt meg. Håper du og flere blir fornøyd. Skal ikke "bry" meg mere.... Lytt til Statsministeren, og lær. Vi skal bry oss om hverandre, vi er fellesskapet. Vi bryr oss også om "Bry". Alle har sine oppfatninger, enten vi mener det er riktig eller galt.Alle har vi rett til å ytre oss. Vi kan applaudere, og vi kan være uenige. Men viktigst av alt: Alle har vi et ansvar som medmennesker for hverandre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212196-nils-h%C3%A5vard-dahl/page/3/#findComment-1548940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bry Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Lytt til Statsministeren, og lær. Vi skal bry oss om hverandre, vi er fellesskapet. Vi bryr oss også om "Bry". Alle har sine oppfatninger, enten vi mener det er riktig eller galt.Alle har vi rett til å ytre oss. Vi kan applaudere, og vi kan være uenige. Men viktigst av alt: Alle har vi et ansvar som medmennesker for hverandre. Takk for det... Er ikke så sterk som jeg tror,ble så såret av alt sammen,bare griner nå... Tror man må være strkere for å være her,er vel en pyse...er bare redd nå,dumt jeg fant denne siden... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212196-nils-h%C3%A5vard-dahl/page/3/#findComment-1548944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bry Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Joda det skal du. Det som er skrevet skal du ta til deg som gode råd, og så skal du fortsette å være her. :-) Tror ikke det,men takk for gode ord.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212196-nils-h%C3%A5vard-dahl/page/3/#findComment-1548949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest printa Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Takk for det... Er ikke så sterk som jeg tror,ble så såret av alt sammen,bare griner nå... Tror man må være strkere for å være her,er vel en pyse...er bare redd nå,dumt jeg fant denne siden... Huff får lyst til å skrive til deg, men vet ikke hvor jeg skal starte. Har vondt av deg nå. Bare du kunne forstå at du ikke må vise de med de syrlige kommentarene, at de har vunnet. For det gjør du om du forsvinner. La de ikke knekke deg! Forsvinner du, har du tapt, og det fortjener de ikke!. Kjære vene, du er da en av oss. Sikkert lett for meg å si... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212196-nils-h%C3%A5vard-dahl/page/3/#findComment-1548953 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rota Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Takk for det... Er ikke så sterk som jeg tror,ble så såret av alt sammen,bare griner nå... Tror man må være strkere for å være her,er vel en pyse...er bare redd nå,dumt jeg fant denne siden... Løft ditt hode du raske gutt (jente i denne forbindelse da) Klart du skal fortsette å være her. Vi må rett og slett akseptere at vi blir sett på som syke vi som har alternative tanker om ting og tang. Skjønner at det er vondt å få slike kommentarer, men ikke la det såre deg. Vi blir tross alt ikke brent på et bål lenger. Hipp Hurra for det :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212196-nils-h%C3%A5vard-dahl/page/3/#findComment-1548969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest radiocure Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Joda det skal du. Det som er skrevet skal du ta til deg som gode råd, og så skal du fortsette å være her. :-) Er det umulig for dere å holde kjeft? Dere har aldri noe konstruktivt å komme med, aldri noen kreative ideer, eller noe som helst. Når dere skriver innlegg er det enten A: noe oppgulp som dere tidligere har lest, eller B: kritikk av de som skulle være så uheldig og skrive noe som ikke er politisk korrekt. Kjerringer. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212196-nils-h%C3%A5vard-dahl/page/3/#findComment-1548997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest radiocure Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Du skriver at det er mang en mening blant psykiatere. Har du eksempler? Jeg har ikke hørt om noen annen enn psykologen "Finnøy" og hennes korstog mot SSRI. Jeg har hvert i psykiatrien noen år og opplever legene som samkjørte. I innlegget ditt skriver du: Å si ti en psykiatrisk pasient at det ikke er håp,kanskje realistisk,men veldig lite logisk,eller er det det han vil,at de skal ta livet sitt? Jeg personlig ønsker i møte med helsevesenet at de skal fortelle det som statistisk er sant. Samtidig som jeg ønsker at helsepersonell skal være klar over at jeg ikke ER statistikken, men et nummer i den. Du skriver videre: Finito,sorry ikke håp for deg. Dessuten,når det gjelder somatiske sykdommer,er ikke alle leger bastante der heller. Jeg tenker at det er ikke alltid det er noe en kan helbrede sykdommer. Det gjelder både psykiske og fysiske. KANSKJE BURDE ENKELTE SLUTTE Å BENEKTE AT DE ER SYKE. SLUTTE OG SPRINGE RUNDT ETTER DET ENE HELSEKOSTMIDDELET ETTER DET ANDRE. OG INNFINNE SEG MED AT DE FAKTISK HAR EN SYKDOM. OG BRUKE KREFTENE SINE PÅ Å FINNE UT HVORDAN DE KAN LEVE BEST MULIG MED DE BEGRENSNINGENE DE HAR FÅTT I LIVET. Jeg gjør ikke leger til guruer, men jeg har tiltro til de. Hei "none" Det er stor uenighet blant fagfolk om ssri og dets virkninger og bivirkninger. Å trekke frem Finnøy blir helt feil, hun er ektremt negativ til psykofarmaka generelt, og er således ikke representativ i dette tilfellet. Om du søker litt på legeforeningens hjemmeside, og nettstedet til norsk psykologforening vil du etterhvert finne artikler som kan nyansere ditt syn. Forøvrig er oppførselen din mot de som du er uenige med direkte ufin. Men dette har jeg rettet opp ved å forsøke å være enda mer ufin. (se lengre ned) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212196-nils-h%C3%A5vard-dahl/page/3/#findComment-1549012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bry deg om gode råd Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Ok....du skal bli kvitt meg. Håper du og flere blir fornøyd. Skal ikke "bry" meg mere.... Godt. Et fornuftig valg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212196-nils-h%C3%A5vard-dahl/page/3/#findComment-1549013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest none Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Hei "none" Det er stor uenighet blant fagfolk om ssri og dets virkninger og bivirkninger. Å trekke frem Finnøy blir helt feil, hun er ektremt negativ til psykofarmaka generelt, og er således ikke representativ i dette tilfellet. Om du søker litt på legeforeningens hjemmeside, og nettstedet til norsk psykologforening vil du etterhvert finne artikler som kan nyansere ditt syn. Forøvrig er oppførselen din mot de som du er uenige med direkte ufin. Men dette har jeg rettet opp ved å forsøke å være enda mer ufin. (se lengre ned) Hva psykologer mener er revnende likegyldig. De har ikke kompetanse til medisinering og må (bør) alltid konsultere med psykiater. At det er uenighet mellom legene er mer interresant. Skal sjekke legeforeningens sider. Tenker at det mest relevante i dette er psykiaterene da de har mest kompetanse på medisinering av "psykiatri". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212196-nils-h%C3%A5vard-dahl/page/3/#findComment-1549024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg undertegner ikke Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Mener at de bruker håp for lite,så tror du tolket det omvendt,det er håp som trengs!!!! I alle sammenhenger,bør håp være en ingrediens. Mente ikke eksakt når det gjelder ssri..... Mener bare å kunne antyde at etter det jeg har lest av tidligere innlegg av NHD,tar han håpet ifra folk istedenfor å gi dem håp. Det er jo en sørgelig affære hvis det er sånn psykiatrien skal være...... Helsetilsynet tilrår allmenlegene å medisinere pasienter med ssri både en og to ganger før de blir henvist videre til fagfolk som psykologer/psykiatere. Dette på grunn av mangel på fagfolk Som alle sikkert vet tar ssri ikke bort årsaken til lidelsen, medisinen demper bare symptomer. Er det legemiddelindustrien som står bak? Selger den håp/drømmer? Er det for oss pasienter lett å ta en pille i håp om at det skal hjelpe oss/en lettvint løsning? Samtidig gjør vi det kanskje i desperasjon fordi vi må vente så lenge på en kvalifisert behandler? Er det ikke lov å reagere på å ta i seg kunstig stimulans? Føle at man ikke har noe annet valg? Fordi man ikke får tilstrekkelig faglig hjelp? Fordi man ikke har noen å snakke med?? Kanskje er man i sin beste seksuelle alder, men fungerer ikke tilstrekkelig seksuelt? Kanskje man har lagt på seg 20 kg og det går utover selvbildet i graverende grad? i Et eksempel: Jeg står i fare får å få hyperteose; lavt stoffskifte. (sykdom) noe som fører til biologsik betinget depresjon. Som om jeg ikke har depresjon nok fra før!! VAr det verdt å gå på risperdal?? Nei!! Fikk jeg opplysninger om det fra legen?? Nei!! Sto denne opplysningen i pakningsvedleggen, i fellskatalogen som var noenlunde forståelig? Nei! Fikk jeg vite det av sykepleier i ettertid? Ja! Det skal også være sagt at jeg brukte faktsik lenge tid på å prøve å finne ut av det! Hvordan føles det da når en psykiater som NHD kaller dette sutregnål? Det føles som han ikke tar dette på alvor!! og det virker for meget kynisk! Jeg setter også et stort spørsmålstegn ved hele medisinindustrien som kynisk utnytter folks håp om et bedre liv og lette løsninger ved å bruke tabletter. Men det finnes ikke lette løsninger. Man får det som regel igjen senere, og det å ta tabletter er som regel bare å utsette problemet. Jeg snakker av egen erfaring. Tenk dere om mange ganger før dere begynner på tabletter, med mindre man har en biologisk sykdom.! Og sutre så mye dere vil, ved spørsmål om bivirkninger. Det er dere EGEN kropp og medisiner er kunstig stimulans! Tenk over det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212196-nils-h%C3%A5vard-dahl/page/3/#findComment-1549033 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest radiocure Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Hva psykologer mener er revnende likegyldig. De har ikke kompetanse til medisinering og må (bør) alltid konsultere med psykiater. At det er uenighet mellom legene er mer interresant. Skal sjekke legeforeningens sider. Tenker at det mest relevante i dette er psykiaterene da de har mest kompetanse på medisinering av "psykiatri". Du tar nok desverre feil none. Snart får psykologer tillatelse til å skrive ut medisiner, og dessuten, du nevnte Finnøy. Hun er psykolog. Jeg glemte forøvrig å nevne at veldig mange leger er fryktelig restriktive når det gjelder psykofarmaka. Antakelig er trenden som ssri skapte på tilbakegang, nettopp fordi det stadig dukker opp nye bivirkninger, og at flere begynner å tvile på hvor god effekt disse medikamentene faktisk har. ( at de kun skal brukes i svært alvorlige tilfeller) Vet ikke om du har lest dette, men ved universitetet i Tromsø har en gruppe bestående av leger og proffesorer laget en forskningsrapport som inneholder ganske klare bevis for at et av de første ssri-ene seroxat, fører til suicidalitet i større grad enn medisinen hinder selvmord. Firmaet som eier patenten til seroxat har gått til rettsak mot disse. Så, uenigheten er veldig stor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212196-nils-h%C3%A5vard-dahl/page/3/#findComment-1549161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Du tar nok desverre feil none. Snart får psykologer tillatelse til å skrive ut medisiner, og dessuten, du nevnte Finnøy. Hun er psykolog. Jeg glemte forøvrig å nevne at veldig mange leger er fryktelig restriktive når det gjelder psykofarmaka. Antakelig er trenden som ssri skapte på tilbakegang, nettopp fordi det stadig dukker opp nye bivirkninger, og at flere begynner å tvile på hvor god effekt disse medikamentene faktisk har. ( at de kun skal brukes i svært alvorlige tilfeller) Vet ikke om du har lest dette, men ved universitetet i Tromsø har en gruppe bestående av leger og proffesorer laget en forskningsrapport som inneholder ganske klare bevis for at et av de første ssri-ene seroxat, fører til suicidalitet i større grad enn medisinen hinder selvmord. Firmaet som eier patenten til seroxat har gått til rettsak mot disse. Så, uenigheten er veldig stor. Det var en stor nyhet. Jeg som jobber i psykiatrien har aldri hørt at psykologer skal få skrive ut medisiner. Kan du komme med en henvisning til en eller annen kilde som omtaler dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212196-nils-h%C3%A5vard-dahl/page/3/#findComment-1549252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg undertegner ikke Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Er det umulig for dere å holde kjeft? Dere har aldri noe konstruktivt å komme med, aldri noen kreative ideer, eller noe som helst. Når dere skriver innlegg er det enten A: noe oppgulp som dere tidligere har lest, eller B: kritikk av de som skulle være så uheldig og skrive noe som ikke er politisk korrekt. Kjerringer. :-) Nå må dere slutte å være så destruktive mot hverandre, være litt støttende i stedet da. Si gjerne noen sannheter, men tenk gjerne over hvordan dere sier det. Man skal da ikke bryte ned mennesker her inne, men hjelpe hverandre! Men slik blir det vel gjerne ofte når flere mennesker som sliter psykisk samles på én plass. Trist men sånn er det vel bare.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212196-nils-h%C3%A5vard-dahl/page/3/#findComment-1549371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bry deg om gode råd selv............. Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Godt. Et fornuftig valg. Har tenkt på deg og hvor feig du er...... Bare jeg hadde visst hvem du var,ditt egentlige "nick"...men har jo en anelse om hvofror du ikke kunne bruke det......... Et godt råd...er å huske.....er det noen som er til fare for andre her så er det deg......... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/212196-nils-h%C3%A5vard-dahl/page/3/#findComment-1553857 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.