Gå til innhold

NHD: Slenger meg på spm. om reductil...

Gjest I tvil om jeg skal ta denne medisin..

Anbefalte innlegg

Gjest I tvil om jeg skal ta denne medisin..

Jeg bruker Lithionit, Lamictal, Apodorm, Sobril og Nozinan.

Blodtrykket mitt er på 120/80.

Jeg er redd for at bruken av Lithionit (som jeg har forstått er en belastning for nyrere) kombinert med økning i blodtrykket kan forårsake skader på nyrene.

Hva tenker du om det?

Må legge til at bakgrunnen for å bruke Reductil er at jeg ikke trives med vekten min, og ikke sykelig overvekt. Jeg har BMI på 25. Har gått opp 12 kg de fem årene jeg har hvert i psykiatrien.

Det er meningen at jeg skal bruke Reductil i fire måneder..

Erfaringsmessig så går jeg ned i vekt i perioder jeg er frisk, men aldri like mye som jeg har lagt på meg så det er en dårlig spiral.

Psykiateren er skeptisk til at jeg skal bruke denne medisinen når jeg ikke er sykelig overvektig, men har nå bedt om den og fått den hos fastlegen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212215-nhd-slenger-meg-p%C3%A5-spm-om-reductil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...