Gå til innhold

Hvordan få tak i psykolog?

Anbefalte innlegg

Gjest desperat og sliten mamma

Jeg har nettopp begynt på Fontex i forbindelse med langvarig depresjon og angst. Masse, masse dritt i min bakgrunn og nå takler jeg ikke hverdagen lenger. Jeg skal nå ut og jakte på en psykolog eller psykiater. Fikk en lang liste med slike av fastlegen min og begynte en ringerunde i dag. Ikke noe napp hos noen!! Hva gjør jeg nå? Jeg kommer til å få en mobilregning uten like skal det fortsette sånn. Kan noen være så snille og hjelpe meg litt? Anbefale noen kanskje?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212567-hvordan-f%C3%A5-tak-i-psykolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Listen du har fått av fastlegen er personer med driftsavtale. Det er derfor subsidierte priser hos disse. Det finnes imidlertid mange behandlere uten driftsavtale. Det er høyere priser, men til gjengjeld får du time ganske raskt. Se i gule sider etter andre navn enn de du har på listen din. Ellers kan du ta kontakt med distrikspsykiatrisk senter der du bor. Der finnes det også terapeuter.

Jeg bor i Oslo og har ikke råd til å betale en privat psykolog.

Mange private psykologer har rekvisisjonsordning, slik at du betaler bare beløpet opp til egenandelen på trygdekortet så er det gratis resten av året.

Jeg fant min private psykolog ved å søke på internett og sende en mail der jeg spurte om han hadde rekvisisjonsordning. Det hadde han og et par måneder senere satt jeg i stolen hans. Lykke til.

Her er noen http://www.internettkatalogen.no/kategori/psykologer/oslo

Mange private psykologer har rekvisisjonsordning, slik at du betaler bare beløpet opp til egenandelen på trygdekortet så er det gratis resten av året.

Jeg fant min private psykolog ved å søke på internett og sende en mail der jeg spurte om han hadde rekvisisjonsordning. Det hadde han og et par måneder senere satt jeg i stolen hans. Lykke til.

Her er noen http://www.internettkatalogen.no/kategori/psykologer/oslo

Tusen takk.

Annonse

Har du fått tak i noen psykolog?

Nei, enten ikke noe svar, ellers så kan de ikke ta nye pasienter. Har lagt igjen et par beskjeder, men ingen har ringt foreløpig. Har snart ikke råd til å ringe mer. :o( Takk for at du bryr deg forresten!

Nei, enten ikke noe svar, ellers så kan de ikke ta nye pasienter. Har lagt igjen et par beskjeder, men ingen har ringt foreløpig. Har snart ikke råd til å ringe mer. :o( Takk for at du bryr deg forresten!

Det er vel en del som har mailadresse? Så slipper du å bruke så mye penger på å ringe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...