Gå til innhold

Storforlangen

Anbefalte innlegg

Gjest Stillheten

Hei

Jeg har slitt med tilbakevendene depresjon i noen år nå. Prøvd mange slag tabletter, men havnet tilslutt på Zyprexa og sobril. Har også en del angst spesielt i nærhet av andre mennesker.

Dagene går greit. Jeg klarer og jobbe, men når jeg kommer hjem er jeg helt ferdig, og orker ingenting. Da vil jeg helst bare sove.

Prøver og følge opp ungene som best jeg klarer, men er glad hver gang de klarer seg selv.

Det går bedre enn for noen måneder siden, men jeg er ikke glad. Jeg er ikke interessert i noe, og vil helst bare sove. Om dagen tenker jeg mye på døden og hvordan det vil være og ta selvmord, men jeg vet jeg ikke må gjøre det.

Mitt spørsmål er om jeg kanskje er for storforlangene, når jeg ønsker meg en bedre dag, med litt latter og ikke tankekjør.

Finnes kanskje ikke det livet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212628-storforlangen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bare noen tanker fra meg!

Jeg har lenge tenkt akkurat som deg!

Og det eneste jeg har funnet ut er at jge ikke må lete etter det livet eller sitteog vente på at det kommer.

Jeg har funnet ut at for at jeg skal oppleve det livet, må jeg begynne å glede meg over små ting...og at hver gang jeg føler meg litt glad, så tenker jeg at jeg får litt påfyll i "glede tanken".

Hver gang jeg følte et snev av glede før, tenkte jeg at det ikke kommer til å vare allikevel og at det ikke er noen vits å være glad.

Men jeg tror at for hver gang du er litt glad, fylles tanken opp og at det ikke renner ut igjen. Altså: Det er de små gledene i livet du må ta vare på!

Noe annet som har hjulpet meg er å tenke på at de gode tingene aldri kommer servert til deg, men det er noe du må jobbe og slite for. Og jeg skjønner at du må ha det helt forferdelig...jeg har vært der før! Men prøv å tenke på at dette er det slitet og jobben du må gjøre for å bli den personen du virkelig er. T

Når du blir deprimert er det ofte et vendepunkt i livet. Kroppen sier fra at noe ikke er som det skal være, og du må granske deg selv og kanskje leve livet ditt annerledes

Det høres kanskje banalt og teit ut, men jeg føler at noen sånne tanker har hjulpet meg! Håper du forstår noe av det jeg har skrevet!

Ønsker deg masse lykke til :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212628-storforlangen/#findComment-1552617
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...