Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre???

Anbefalte innlegg

tar på meg for mye...

Jeg sliter fælt med å si nei til å ta på meg oppgaver for foreninger, familie, venner etc. For 7-8 år tilbake fikk jeg diagnosen PTSD etter å ha vært utsatt for seksuelle overgrep. Jeg blir nok sett på som et ja-menneske og jeg liker å hjelpe folk og styre og stelle. Nå har jeg blitt forespurt om jeg vil ta på meg en ny oppgave i en forening og jeg sliter med å si nei...Vet jeg må lære meg å si nei, men det er så vanskelig...

Fornuften sier at jeg skal si nei, men samvittigheten den sier ja...

Det er bare det at nå sover jeg utrolig dårlig om nettene og er sliten hele tiden...

Er redd jeg skal falle ned i en depresjon atter en gang.

Har de som har fått diagnosen PTSD større sjanse for å falle ned i depresjoner? Jeg gikk i teapi i mange år, sluttet nå, men tar fortsatt "lykkepillen" zoloft daglig.

Noen som har råd til hva jeg skal gjøre??? Bør jeg gå til legen og få sovemedisin?? Det bør vel nevnes at jeg studerer i tillegg til alle oppgavene jeg tar på meg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212772-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke lett å sette grenser,du får begynne i det små......

Har hørt at man gir seg selv kraft og makt når man lærer seg å si nei,men det er jo ingen lett oppgave.

Men klarer du det,vil du føle deg sterkere i deg selv etterhvert og folk vil respektere deg mere.....og viktigst av alt:ikke utnytte din gavmildhet.

Du har rett og lov til å si nei!Hvis du studerer er det jo viktig med søvn....ville spurt legen etter sovepiller ja.

Håper det ordner seg for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...