Gå til innhold

Hva sier man på jobben når man går en gang i uken til psykolog i arbeidstiden

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

skorpionfisken

Du går til behandling bare.

Spør noen kan du jo mumle noe om at det er vanlig å gå til behandling for mye rart. Fysioterapeuter eller kiropraktorer for eksempel, men at du helst ikke vil utbasunere hva som feiler deg.

Tar de ikke den meldinga så får du bare si rett ut at det er en privatsak hva som feiler deg. Arbeidsgiver har ikke krav på å få vite det.

Du kan si at du går til behandling. Det vet jeg mange som gjør. Noen av disse går til fysioterapeut, noen til kiropraktor og noen går til psykolog. Ingen spør noe nærmere. Det er ikke vår sak.

Du går til behandling bare.

Spør noen kan du jo mumle noe om at det er vanlig å gå til behandling for mye rart. Fysioterapeuter eller kiropraktorer for eksempel, men at du helst ikke vil utbasunere hva som feiler deg.

Tar de ikke den meldinga så får du bare si rett ut at det er en privatsak hva som feiler deg. Arbeidsgiver har ikke krav på å få vite det.

Dette slet jeg også med.... noen tror jeg går til fysioterapeut, menst sjefen vet jeg går til psykolog. Hun aksepterte det, men jeg vet at hun grubler på hva som er grunnen.Bruker ofte å "fiske" etter hvorfor jeg går til psyk. Problemet mitt er at jeg har en halv dag fravær i uka på grunn av reiseavstandene.

Da jeg fortalte til en annen kollega at jeg går til psykolog svarte hun "Men det gjør jo jeg også". Nå deler vi erfaringene våre med hjelpeapparatet :-)

Annonse

Gjest arbeidstaker

Får dere fri med lønn for å gå til psykolog? Jeg går hver tredje uke og er borte ca 2 timer pr.gang men må ta av oppspart fleksitid.

Det kommer helt an på arbeidsgiveren din. Min vurderte hvor mye fravær det ville dreie seg om og sa det var greit. Hadde det vært snakk om mere fravær ville han krevd sykemelding. Og du kan jo få sykemelding for å gå til psykolog, men det kan jo være kjipt å ha brukt opp den hvis du kan trenge sykemelding en annen gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...