Gå til innhold

Hvorfor hjelper det?

Gjest Mindre angst med trim

Anbefalte innlegg

Gjest Mindre angst med trim

Når jeg får angst , får det gjerne om morgenen(uten at jeg skjønner hvorfor), da er det kjempeviktig for meg å få opp pulsen, trene,da slipper angsten taket....Jeg trener ikke lenge, det er nok med 10 min sykling på ergomertersykkel, eller en rask tur på beina i 10 min.

Hvorfor hjelper det? Hva er det som skjer i kroppen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212790-hvorfor-hjelper-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

bugge -jenta

Jeg kaster meg på spørsmålet og tilføyer at trening også "tok knekken" på min angst og hjelper utrolig bra på min depresjon !

Jeg må imidlertid trene slik at jeg tar meg ut fysisk, sliten og svett.

Kan det være mestring ? Eller er det fysisk ?

Sannsynligvis begge deler, spør du meg.

At angst hjelpes av trim har man visst lenge i "helsemiljøet", og "Modum" har brukt det lenge i sin behandling.

Samtidig er det nok også slik at man gjerne føler seg litt lettere til kropp etter en trimmetur, og da er det lettere å føle seg lettere til sinns også.

Det er slik at det er mer problematisk enn som så også. For mennesker som sliter med kroppen sin, kroppsbildet og har vært utsatt for for eksempel overgrep, kan det å trimme være en smertefull prosess, endorfiner til tross.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har vært gråten nær på helsestudioet. For hvert apparat jeg gikk igjennom, fikk jeg gradvis kontakt med de ulike delene av kroppen min. Jeg kjente de var der, og at kroppen min ble et hele. Jeg vet om mange som er utsatt som sliter med fysisk aktivitet. Samtidig var det for meg en enorm terapi i det, selv om det var og er tøft. Noen av oss må derfor begynne litt rolig.

Vh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212790-hvorfor-hjelper-det/#findComment-1555062
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...