Gå til innhold

Problemer med å gå på kino.

Anbefalte innlegg

Gjest vil gjerne gå på kino

Jeg er veldig glad i filmer og gleder meg stadig over nye ting som kommer ut, men har et problem når det kommer til kino.

Selv om jeg har aldri så lyst til å se filmen, og bildeopplevelsen er flott på kino så kvier jeg meg alltid for å dra fordi jeg ofte opplever det svært ubehagelig i kinosalen.

Jeg blir uvel og føler meg innestengt og "redd" på en måte. Jeg har aller mest lyst til å holde hendene for øyrene og lukke øynene og jeg opplever det nærmest som en påtvunget opplevelse med den høye lyden og det store bildet.

Filmens karakter og genre har ingenting å si for mine reaksjoner. Det kan godt være en tegnefilm uten at det gjør saken noe bedre.

MEN - jeg vil jo veldig gjerne gå på kino og få med meg alle de bra filmene jeg har lyst til å se. Det er som regel verst i begynnelsen og så roer ting seg ned etterhvert.

Er det noe jeg kan gjøre for å få en litt bedre kinoopplevelse, eller er det bare sånn det må være?

Fortsetter under...

Gjest Timari

kanskje du kan prøve å finne en kinosal som ikke er så stor (vet ikke hvor i landet du bor) og hvor du kan sitte ytterst?

Har det noen betydning om du kommer tidlig inn i salen eller om du kommer etterhvert?

kan forstå hva du tenker. Jeg føler meg også ganske innesperret med alle menneskene der og at jeg hele tiden må reise meg for å slippe folk forbi. ganske så irriterende

Gjest vil gjerne gå på kino

kanskje du kan prøve å finne en kinosal som ikke er så stor (vet ikke hvor i landet du bor) og hvor du kan sitte ytterst?

Har det noen betydning om du kommer tidlig inn i salen eller om du kommer etterhvert?

kan forstå hva du tenker. Jeg føler meg også ganske innesperret med alle menneskene der og at jeg hele tiden må reise meg for å slippe folk forbi. ganske så irriterende

Det er ikke menneskene som er problemet, men lydnivået først og fremst (tror jeg).

Jeg har ingen problemer med høy lyd i andre situasjoner som fester o.l., men da er det kanskje mer rom rundt meg.

Hei, jeg hadde det lignende før med kinosal-og lyd opplevelsen. Det samme gjalt store åpne plasser (skremmende) og høye lyder (fremdeles urovekkende). Jeg var redd for at jeg skulle miste virkeligheten på en måte og det var angstskapende. Men så gikk jeg en del på kino og nå går det mye bedre, selv om den høye lyden kan være slitsom. Har ikke prøvd det selv, men det er mulig å legge litt bomull i ørene for å dempe inntrykkene og plassere seg bak i salen og ytterst på raden slik at du har mulighet for å gå ut. Jeg har tro på at det er litt øvelse som skal til at du kan vinne over problemene til fordel for noe du virkelig har lyst og interesse av å gjøre. Men det blir en overveielsesak. Hvis dette har en sammenheng med en bakenforliggende årssak kan det også være til hjelp å bli klar over den, kanskje. Men det vil nok noen være uenig med meg i. Uansett har jeg tro på at det er en vanesak, trekk pusten. Det er ikke farlig:-)

Lykke til!

Gjest ganges

Det er ikke menneskene som er problemet, men lydnivået først og fremst (tror jeg).

Jeg har ingen problemer med høy lyd i andre situasjoner som fester o.l., men da er det kanskje mer rom rundt meg.

Så leit at du skal ha det slik når du egentlig er glad i å gå på kino:( Tror du bare må "øve" deg. Kan høres ut som en form for angst. Hva med ørepropper?

Lykke til=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...