Gå til innhold

Hvor lenge har du gått i terapi?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blenda1365380899

Oi, hvor ofte går du da? Synest du det hjelper?

Jeg lever veldig bra og har hatt stor nytte av terapien i livet mitt.

Jeg kan ikke få fullrost mine terapeuter. Jeg har gått hos tre stykker pluss at min allmennlege har støttet opp mye.

Det som har vært viktig for meg er at terapien skal være en del av mitt familieliv på en slik måte at jeg vil gjøre alt jeg kan for å leve så normalt som mulig.

Jeg vil jobbe. Jeg har barn og mann. Mitt mål har vært at jeg skal kunne klare å oppdra mine barn på en god måte. Det har vært hovedmålet.

I tillegg har jeg hele tiden holdt kroppen min i form for terapien har vært jævelig vond og tøff.

Nå prøver jeg å klare meg uten terapeut. Jeg kan ringe når livet måtte bli vanskelig. Men målet er å takle livet uten terapeut. Jeg var sist hos terapeuten 23 nov. i fjor.

Jeg tror jeg må en tur snart kanskje i februar. Jeg må sortere litt, jeg blir så lett frustrert av andre menneskers oppførsel.

Bitis Gabonica

Jeg lever veldig bra og har hatt stor nytte av terapien i livet mitt.

Jeg kan ikke få fullrost mine terapeuter. Jeg har gått hos tre stykker pluss at min allmennlege har støttet opp mye.

Det som har vært viktig for meg er at terapien skal være en del av mitt familieliv på en slik måte at jeg vil gjøre alt jeg kan for å leve så normalt som mulig.

Jeg vil jobbe. Jeg har barn og mann. Mitt mål har vært at jeg skal kunne klare å oppdra mine barn på en god måte. Det har vært hovedmålet.

I tillegg har jeg hele tiden holdt kroppen min i form for terapien har vært jævelig vond og tøff.

Nå prøver jeg å klare meg uten terapeut. Jeg kan ringe når livet måtte bli vanskelig. Men målet er å takle livet uten terapeut. Jeg var sist hos terapeuten 23 nov. i fjor.

Jeg tror jeg må en tur snart kanskje i februar. Jeg må sortere litt, jeg blir så lett frustrert av andre menneskers oppførsel.

Har vel gått litt av og på de siste elleve årene.

Mye fordi det ikke har vært klaff med behandler før for noen få år siden. Jeg bodde før på et lite sted med, og i tillegg hadde jeg familie som jobbet i psykiatrien. Dermed var ikke psykologutvalget det store.

Men for å svare på saken; jeg mener det er noe som kan ta år. Et halvt år i terapi er ikke særlig lenge hvis man har vært utsatt for gjentatte traumer eller sterk motgang i livet på andre punkter. Uansett er det selvutviklende å gå terapi, så hvis du er fornøyd med terapeuten din anbefaler jeg deg å fortsette.

Noen ganger kan det være tøft å gå i terapi. Da er det mulig å ordne så man kan gå sjeldnere en periode, eller ta en pause.

jeg vil leve

Har vel gått litt av og på de siste elleve årene.

Mye fordi det ikke har vært klaff med behandler før for noen få år siden. Jeg bodde før på et lite sted med, og i tillegg hadde jeg familie som jobbet i psykiatrien. Dermed var ikke psykologutvalget det store.

Men for å svare på saken; jeg mener det er noe som kan ta år. Et halvt år i terapi er ikke særlig lenge hvis man har vært utsatt for gjentatte traumer eller sterk motgang i livet på andre punkter. Uansett er det selvutviklende å gå terapi, så hvis du er fornøyd med terapeuten din anbefaler jeg deg å fortsette.

Noen ganger kan det være tøft å gå i terapi. Da er det mulig å ordne så man kan gå sjeldnere en periode, eller ta en pause.

det er så forsjellig fra person til preson dette da.

har gått av og på i 12 år eller noe.

er i aktiv behandling nå og skal det 4 år fremover.

for meg hjalp ikke det å gå en gang vær 14 dag jeg måtte ha en mere aktiv behandling for å kunne arbeide skikkelig med meg selv..

dte er selfølgelig slitsomt men jeg vil føle meg bedre.

ett halv år er ingen ting da har man vel bare skrapt litt i overflaten. du må huske att i behanling kan man føle seg verre en stund.

men så kan bedringen komme litt etter litt.

lykke til og håper du får den hjelpen du trenger for å leve ett godt liv

Annonse

Har gått i terapi frem og tilbake til forskjellige psykologer i 15 år,var ganske ung da jeg begynte,og før det gikk jeg til ppt.

Forstår ikke helt hva terapi går ut på,enda jeg har vært til så mangen,alle sier ulike ting.

Men det er jo med psykologien som med relgiomene,man velger hva man vil tro på.

Har som deg blitt utsatt for overgrep,men har aldri kommet i dybden av dette,tørr ikke...tror jeg blir dårligere da,blir det når jeg prøver...

Har fått ny psykolog nå og har et håp om å få hjelp,liker ikke tanken på å grave i fortiden,er ikke sikkert alltid så lurt...for min del iallefall,men andre kan jo ha nytte av det.

Har lyst å fungere i hverdagen,er lei av alt nå..

Vil ha hjelp nå,men vet ikke hva det vil si.

Men tror det psykologen din mener med "å bruke tid" er at du må bruke ditt eget tempo,hvor lenge folk går er vel individuelt.

Men sånne ting er vondt og vanskelig,og tar nok tid å bearbeide hvis du skal gå inn i det.

Lykke til!

Gjest berre lurer

det er så forsjellig fra person til preson dette da.

har gått av og på i 12 år eller noe.

er i aktiv behandling nå og skal det 4 år fremover.

for meg hjalp ikke det å gå en gang vær 14 dag jeg måtte ha en mere aktiv behandling for å kunne arbeide skikkelig med meg selv..

dte er selfølgelig slitsomt men jeg vil føle meg bedre.

ett halv år er ingen ting da har man vel bare skrapt litt i overflaten. du må huske att i behanling kan man føle seg verre en stund.

men så kan bedringen komme litt etter litt.

lykke til og håper du får den hjelpen du trenger for å leve ett godt liv

Jeg tenker at problemene mine ikke er store nok til å bruke opp psykologens tid...fungerer i jobb og sosialt, men føler meg som et vrak på innsiden...

Jeg vegrer meg for å fortelle om overgrepene i detalj også.. skammer meg over på en måte.

Jeg tenker at problemene mine ikke er store nok til å bruke opp psykologens tid...fungerer i jobb og sosialt, men føler meg som et vrak på innsiden...

Jeg vegrer meg for å fortelle om overgrepene i detalj også.. skammer meg over på en måte.

Forstår deg godt!

Men egentlig skal vi ikke skamme oss,men det er nok de gamle følelsene som henger igjen...skammen/skylfølelsene.

Du får ta det i ditt eget tempo,tror ikke jeg vil gå i detaljer,forstår ikke nødvendigheten med det,det er for vondt,for min del iallefall.

Annonse

Har også hatt det sånn, og har ikke behøvd å fortelle så mye, mer om følelser, om å våge å kjenne etter og reaksjoner på det som kommer opp. I dag, for første gang, gikk det å fortelle. Uten skam! Er så glad! Gått i litt over et år! Det hjelper! :-)

Bruk den tiden du trenger, ikke press på mer enn du kan bære. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...