Gå til innhold

Gyldig grunn til sykemelding?

Anbefalte innlegg

Gjest på veg mot veggen

Har jobbet for tre ansatte på jobb i hele desember. Klarer fortsatt å stå på på jobb, men magen min vrenger seg. Jeg er lettet hver dag når arbeidsdagen er over. Når jeg kommer hjemm drikker jeg meg brisen og ligger på sofaen og stirrer apatisk i veggen hele kvelden eller surfer og surfer på nette.

Sitter med et konstant sug etter å skade meg, har gjort det også et par ganger de siste ukene. Har sår med betennelse i, men gidder ikke gjøre noe med det. Gjør meg ingeting at det verker.

Det følest ut som jeg kollapser snart, likevel drar jeg på jobb. Prater med folk, smiler pent og jobber.

Det som var kjekt er ikke kjekt lengre. Jeg orker ikke besøke venner og sniker meg rundt husveggene fordi jeg ikke ønsker å snakke med noen naboer.

Huset ser helt bombet ut. Gidder ikke gjøre en dritt hjemme. Har masse dyr. De får maten sin og og det aller nødvendigste stellet, men det er alt. Har konstant dårlig samvittighet fordi de lengter etter oppmerksomhet fra meg.

Glemte å følge opp en avtale jeg hadde før jul, fikk kjeft i dag med kunden. Men jeg kan absolutt ikke huske at jeg har snakket med denne personen. Men jeg tror på han, for jeg kjenner han litt fra før.

Ble voldtatt for et par uker siden, men det måtte jeg være rask å legge bak meg. Jobben krevde min oppmerksomhet. Men på en måte var det kanskje greit også, for jeg hadde mest lyst å låse meg inne i kjelleren å bli det lenge. Hadde ikke lyst å prate med noen, men jeg tvinget meg selv til å gjøre det.

I tilegg er moren min alvorlig syk, søsteren min er rusmisbruker. Ungene hennes i fosterhjemm og faren min har rømt til utlandet for å komme vekk fra alle problemene her hjemme. Har lyst å hjelpe dem, men jeg strekker ikke til lengre.

Folk sier jeg ser sliten ut, men så er det så mange sykemeldinger på jobb. Vet det blir storkrise om jeg også forsvinner...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/212924-gyldig-grunn-til-sykemelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...