Gå til innhold

Er det vanlig at psykologer gjør dette?

Anbefalte innlegg

bugge -jenta

takk for svaret. Det var ikke min intensjon å inisiere at han var ute etter noe annet eller at han var spesielt opptatt av min kropp som noen antydet i et svar her

men jeg føler at det går litt utover min intime sone, og lurer på om jeg er veldig sær om jeg sier at jeg fortrekker å kjenne på magen selv. Grunnen til at han gjorde det var at jeg ikke forsto hvordan jeg skulle gjøre det etter at han demonstrerte det.

Men er det sært å ikke føle seg vel med det?

Jeg hadde syntes det var svært ubehagelig, og det etter 4-5 år i terapi med min psykiater.

Han trenger da ikke å kjenne på magen min hvordan jeg puster, for det er jo lett å se for en erfaren lege spør du meg. Selv når jeg fikk et panikkanfall under en time, hyperventilerte, rørte han meg ikke, men snakket til meg beroligende og gav meg pusteråd. Det satte jeg stor pris på. Det hender han reiser seg for å gi meg et snytepapir og han har tatt blodtrykket på meg noen ganger, noe jeg ikke opplevde som så intimt.

Jeg synes du reagerer helt normalt, og ville satt en grense. mange av oss går jo nettopp i terapi for å lære oss å sette grenser, kjenne på grenser. Jeg mener ikke at han har gjort noe galt eller unormalt, men tror mange terapeuter er svært forsiktige med "kroppskontakt", noe de også bør være.

Jeg ville tatt det opp med ham.

Lykke til med terapien

Vh

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...