Gå til innhold

Kommunehelsetjenesten stiller ikke opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk for svar!

Når det gjelder slankingen så skulle jeg ønske hun kunne få svømmetrening og fysioterapi fem dager i uken, men det er det ikke håp om. Vi har satt fram krav og to dager svømming i uka, og alle er skjønt enige i at det trenger hun, men skjer det noe? Nei.

Til nå har hun hatt svømmetrening 1 dag i uken, men ofte så har ikke fysioterapeutene tid til å være med henne, så da blir det to uker uten svømming.

Hun har også vært på rehabilteringshjem i en mnd. for å slanke seg, men gikk ikke ned et gram i løpet av den tiden. Hun har fulgt dietter som eksperet på sykehuset har laget, men de gir heller ikke noe resultat.

Hun har en bror som er kjempetykk, så huun har sikkert lett for å legge seg.

Moren min har også lyst å "Jobbe", det vil si gjøre et eller annet på en verna institusjon. Hverdagen kan bli litt mer meningsfull på den måten. Men "Nei" ingen har mulighet til å kjøre og hente henne på arbeidsplassen.

Det er utrolig vondt å se mamma slik, når du vet hun kan bli så mye bedre bare hun hadde fått hjelp.

Jeg har sendt mailer til alle slankeinstiutusjonene jeg vet om, både det nye på Rauma, Ebeltoft i Danmark, og noen i Usa, men ingen kan ta imot en rullestolbruker.

Nå vurderer jeg å lete i Spania etter muligheter.Kanskje jeg skulle tatt henne med meg ned dit og være der i et halvår sammen med henne. Men da må jeg ha permisjon på jobb, å sette vekk dyra mine.

Godt å høre at moren din greier seg såpass. Det gir andre håp også.

Mmhm, jeg føler med deg, det er ikke no hyggelig i det heletatt dette :(

Svømming var det første jeg tenkte på også. Et av mine sterkeste minner fra når jeg var barn er fra når jeg så min mor "paddle" i basenget på Sunnås sykehus. Jeg husker veldig lite fra den tiden men dette stikker ut.

Vet ikke helt om slankeinstiutusjonene er løsningen jeg, om de har expertisen som trengs.

Det absolutt beste hadde jo vært hvis slankingen kunne skje i unison med gjennopp-treningen av kropp og tale.

Da krever det vel innleggelse på et sykehus og daglig oppfølging. jeg har vannskelig for og se at man kan ordne 1 ting av gangen.

Jeg har dessverre ikke noe svar til deg ettersom jeg vet for lite om åssen systemet fungerer og er satt opp, og jeg utaler meg etter minner og meninger.

Men mange ganger når ting stopper opp så kreves det drastiske tiltak og der har jeg ihverfall 1 vill ide.

- Ta hele familien med i bilen og kjør til sykehus for trafikkskadde.

Møt opp på døra og snakk med dem face to face.

1 forslag i allefall. Presse på ikke gi opp!

Skrevet

Hun har en slik ansvarsgruppe og alle er enig i hva hun trenger, men ikke noe mere skjer. På dt første ansvarsgruppe,øte var det bare 3 av 6 som stillte opp også.

Fy så dårlig,de er pliktige å følge opp,det sier loven.

Bra dere/du tar kontakt med advokat,ikke la dem slippe unna med dette...

Skrevet

Mmhm, jeg føler med deg, det er ikke no hyggelig i det heletatt dette :(

Svømming var det første jeg tenkte på også. Et av mine sterkeste minner fra når jeg var barn er fra når jeg så min mor "paddle" i basenget på Sunnås sykehus. Jeg husker veldig lite fra den tiden men dette stikker ut.

Vet ikke helt om slankeinstiutusjonene er løsningen jeg, om de har expertisen som trengs.

Det absolutt beste hadde jo vært hvis slankingen kunne skje i unison med gjennopp-treningen av kropp og tale.

Da krever det vel innleggelse på et sykehus og daglig oppfølging. jeg har vannskelig for og se at man kan ordne 1 ting av gangen.

Jeg har dessverre ikke noe svar til deg ettersom jeg vet for lite om åssen systemet fungerer og er satt opp, og jeg utaler meg etter minner og meninger.

Men mange ganger når ting stopper opp så kreves det drastiske tiltak og der har jeg ihverfall 1 vill ide.

- Ta hele familien med i bilen og kjør til sykehus for trafikkskadde.

Møt opp på døra og snakk med dem face to face.

1 forslag i allefall. Presse på ikke gi opp!

Hun har vært på flere slike rehabilteringsopphold, men på det siste ble hun sendt hjem etter to uker med beskjed om at det var kommunen sitt ansvar å følge opp.

Tror jeg skal skrive en bok om moren min og helsevesenet. Fans drittkommune.

Når mama ble syk var det alle som sto klar å tilbydde hjelp de første månedene. Da var det ikke måte på hvor mye hjelp vi fikk. Nå prøver de bare å kutte ned og kjempe mot oss hele tiden. Faren min har blitt uføretrygdet på grunn av psykiske problemer han har fått av all motgangen.

Skrevet

Hun har en slik ansvarsgruppe og alle er enig i hva hun trenger, men ikke noe mere skjer. På dt første ansvarsgruppe,øte var det bare 3 av 6 som stillte opp også.

Blir møtt med en mur av forståelse altså.

)-:

Håper dere klarer å få strammet de opp.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...