Gå til innhold

Kroniske senebetennelser i senefeste lår/hofte.


eifr

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en mann på 55 år. Høsten 04 bestemte jeg meg for å begynne å jogge noe jeg har derevet med tidligere. En kveld sparket jeg i en fartsdump som medførte at jeg fikk en smell i senefestet lår hofte(på undersiden). Tok 10 behandlinger med nåler hos en fysioterapeut uten at det hjalp. Deretter 5 behandlinger hos soneterapeut uten virkning, Deretter tok jeg 8 nye behandlinger med nåler hos en annen fysioterapeut. Etter behandlingen skulle jeg være med å rydde ut av en krypekjeller og belastet da det andre senefestet slik at det ble en overbelastning. Jeg holdt meg da i ro i 14 dager og ble faktisk god i begge senefestene. Hos den siste fysioterapeuten fikk jeg et treningsprogram for opptrening av hamstringsmusklene. Da jeg var kommet opp til maks belastning, sa det pang i begge senefestene. Tidspunkt august 05. Etter det har jeg hatt 13 behandlinger med nåler uten virkning. Ble også behandlet med varme og laserkanon. Jeg har i høst først hatt en kur på 7 dager ned Arcoxia 120mg senere en kur på 14 dager med samme tabletter. Fastlegen henviste meg til en naprapat. Han undersøkte meg og kom med følgende salomoniske uttalelse: Du har vært god og kommer til å bli det når du tar tiden til hjelp, mens du venter anbefaler jeg "aktiv vile".

Jeg er ikke blitt bedre. Den siste fysioterapeuten som behandlet med nevnte innsprøytning av korison. Han har og praksis på sykehus og hadde der behandlet pasienter som hadde fått sener avrevet som følge av for hard belastning etter de var blitt behandlet med kortison.

Jeg har følgende spørsmål:

Kan noe av det jeg spiser/drikker medføre at de betennelser som jeg har ikke blir leget.

Hvilke behandliger kan jeg prøve for å bli god utenom de jeg nå har brukt.

Hva er bivirkninger med kortisonbehandling.

Hva er anbefalingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...