Gå til innhold

Til dere som har borderline/er emosjonell ustabile

Anbefalte innlegg

Gjest krusedulla

Hei!

Jeg har begynte å fatte litt ekstra interesse for borderline/emosjonelt ustabile.

Nå skulle jeg gjerne ville høre hvordan dere som selv har disse klare trekkene, om hvordan dere opplever det. Har lest litt om det, men minimalt fra dem som har diagnosen.

Vil bli veldig takknemlig for svar.

Fortsetter under...

Gjest krusedulla

hei du.

jeg har den diagnosen hva vil du vite?

litt vanskelig å svare for det er så mye.

men spør om noe konkret så får du svar.

Hei.

Jeg lurer på hvordan du a: opplever det å ha borderline? b: hvordan dine forhold til medmennesker er?

jeg vil leve

Hei.

Jeg lurer på hvordan du a: opplever det å ha borderline? b: hvordan dine forhold til medmennesker er?

nå fikk jeg vite det for ikke lenge siden ca4 mnd. så jeg ble veldig lette at jeg faktisk har noe som det kan rettes på med lang behandling.

før jeg fikk vite dette var det mye vanskligere å leve med for jeg viste jo ike at det var det som feilte meg en gang.

nå lærer jeg meg og prøve og leve med de tingene og forandre tankemåten.

i forhold til andre mennesker kan det være veldig vanskelig. spessielt de som står nære.

tåler ikke avisning og det er mye som er det for meg.

vet ikke hvordan jeg skal reagere når jeg føler meg avist og det og ville skade seg selv er det første automatiske tanken som popper opp.

eller så gjør jeg det slutt osv.

men det er vel forsjellig fra menneske til mennesket dette.

jeg lager ikke drama for andre mennesker kun for meg selv. er værdens beste venn men om de sier noe som gjør at jeg føler meg avist osv så hater jeg dem.

men jeg sie ikke noe til dem bare holder det inne i meg og har liksom funnet ut av hvordan de er.

da er de ikke på min liste lengre.

hm dette var rotete men.

dtete er jo bare litt av det som jeg sliter med da.

hva synes du er interesant med dette da? om jeg kan spørre?

Gjest oppover

nå fikk jeg vite det for ikke lenge siden ca4 mnd. så jeg ble veldig lette at jeg faktisk har noe som det kan rettes på med lang behandling.

før jeg fikk vite dette var det mye vanskligere å leve med for jeg viste jo ike at det var det som feilte meg en gang.

i forhold til andre mennesker kan det være veldig vanskelig. spessielt de som står nære.

vet ikke hvordan jeg skal reagere når jeg føler meg avist og det og ville skade seg selv er det første automatiske tanken som popper opp.

jeg lager ikke drama for andre mennesker kun for meg selv. er værdens beste venn men om de sier noe som gjør at jeg føler meg avist osv så hater jeg dem.

men jeg sie ikke noe til dem bare holder det inne i meg og har liksom funnet ut av hvordan de er.

hm dette var rotete men.

Hei=) jeg ble også litt nysgjerrig på denne lidelsen, som jeg har hørt om før.. høres slitsomt ut å ha det sånn=( hvorfor er det du er så redd for å bli avvist da? hvis du vet.. hvor mange av de 9 kriteriene for borderline har du?

ønsker deg lykke til videre med behandlingen!

klem

Annonse

Gjest krusedulla

hm dette var rotete men.

takk for svar

har lest en del psykologi. I fagbøkene er det desverre lite beretninger fra folk med diagnosen

er dere også skeptiske til folk dere ikke har blitt kjent med?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...