Gå til innhold

Hvor lang tid bruker terapeuten på å oppdatere seg om livet til klienten?

Anbefalte innlegg

Gjest terapeuter som surrer

jeg har gått til terapeut noen år. iblant hender det at hun tar feil av ting i livet mitt. Hun kan plutselig begynne å spørre om hva broren min synes om ditt og datt. Eller om andre ting i livet mitt som er feil

jeg har full forståelse for at det er lett å gå i surr når man har mange klienter og at man ikke alltid husker detaljene. Men jeg lurer på om de er såpass oppdaterte at de husker hva jeg strever med når jeg kommer dit?

Eller kan de være at de ikke husker det i det hele tatt og blander meg med en annen klient slik at jeg føler at hele terapitimen blir litt merkelig

Hvor godt husker de klienten etter noen konsultasjoner?

Fortsetter under...

Kjenner til problemet.

Gikk i gruppeterapi en gang til en psykiater,meg og min bardomsveninne var i samme gruppe,men hadde forskjellige bakgunner og problemer.

Han blandet oss veldig,vi ble nesten en,var jo skummelt,gav oss samme diagnoser også....

Er glad han har sluttet,han egnet seg ikke til noe,tenkte bare på penger......

Når man hadde enetime hos han,var man der 20 min,det er jo betenkelig.

Enkelte kan jobben sin,andre ikke,man må være såpass proffesjonell at man ikke "blander",det er jo sykt.

Bytt behandler sier nå jeg,få deg en som tar deg på alvor og har tid og enegi til å sette seg inn i saken...altså deg,og du er viktig!

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du kommer som en person med en livshistorie. I tillegg kommer du med et problem du vil ha hjelp til å løse.

Behandleren skal selvsagt huske problemstillingen og hovedpunktene i livet, spesielt det som er viktig her og nå.

Andre ting er mer perifert og kan være nevnt for lenge siden i tillegg til at det kan ha vært perifere opplysninger i forhold til probelmstillingen. Slikt kan en ikke forvente at behandleren husker til enhver tid.

Jeg reagerer særdeles sterkt på enkeltes nokså lettvinte råd om at en skal skifte behandler straks behandler ikke er perfekt. Dette vil aldri føre til fremgang. Som i livet forøvrig kan en ikke melde seg ut, skilles eller flykte hver gang et mellommenneskelig problem oppstår.

Behandler skal en skifte ved særdeles store vansker som ikke lar seg overkomme med hardt arbeid.

Du kommer som en person med en livshistorie. I tillegg kommer du med et problem du vil ha hjelp til å løse.

Behandleren skal selvsagt huske problemstillingen og hovedpunktene i livet, spesielt det som er viktig her og nå.

Andre ting er mer perifert og kan være nevnt for lenge siden i tillegg til at det kan ha vært perifere opplysninger i forhold til probelmstillingen. Slikt kan en ikke forvente at behandleren husker til enhver tid.

Jeg reagerer særdeles sterkt på enkeltes nokså lettvinte råd om at en skal skifte behandler straks behandler ikke er perfekt. Dette vil aldri føre til fremgang. Som i livet forøvrig kan en ikke melde seg ut, skilles eller flykte hver gang et mellommenneskelig problem oppstår.

Behandler skal en skifte ved særdeles store vansker som ikke lar seg overkomme med hardt arbeid.

Får ikke håpe du siktet til mitt råd,psykiateren jeg snakker om var farlig,de finnes de også.

Da er det best å skifte....

Mener ikke man skal skifte så snart et problem oppstår,men man må jo forvente å bli tatt på alvor,det er du vel enig i?

Ville bare si at psykologen min er flink til å huske meg, personene jeg snakker om og ting jeg har sagt tidligere. Det synest jeg de burde klare. Selvfølgelig ikke absolutt alt, men iallefall det viktigste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...